וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א תיסחר על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט

יעל חלק

25.7.2009 / 23:14

ביום שני יכריז בנק ישראל על הריבית במשק: על פי הערכות הריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 0.5%

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט במהלך סוף השבוע, לאחר שבוע של עליות שערים. המסחר בוול סטריט מושפע בתקופה זו מעונת הדו"חות, שעד כה מפתיעה לטובה. מחר יכריז בנק ישראל על הריבית במשק.

ביום חמישי הסתיים המסחר באווירה אופטימית, על רקע שיתוף הפעולה בין חברת החשמל לשותפות ים-תטיס: מדד ת"א 25 עלה ב-0.8% לרמה של 915 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-1.2% לרמה של 850 נקודות. מחזור המסחר הסתכם היום ב-2 מיליארד שקל. בסיכום שבועי, ת"א 25 הוסיף 4.5%, ומדד ת"א 100 עלה ב-4.8%.

מתחילת יולי רשמו המדדים המובילים עליות שערים נאות: מדד מניות הבנקים התחזק ב-16%, ת"א 25 הוסיף 6%, ות"א 100 עלה ב-6% אף הוא. מדד מניות הנדל"ן התחזק ב-5% מתחילת החודש, ומדד התל טק הוסיף 3% בתקופה זו.

בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה מעורבת וחתם שבוע של עליות שערים: דאו ג'ונס עלה ב-0.3% ל-9,093 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1,966 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.3% ל-979 נקודות. בסיכום שבועי, הוסיף דאו ג'ונס 4%, נאסד"ק עלה ב-4.2% ו-S&P 500 התחזק ב-4.1%.

ביום שני צפוי בנק ישראל להכריז על הריבית במשק, וההערכות הן כי זו תישאר ללא שינוי ברמה של 0.5%. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני אמנם עלה ב-0.9%, אולם עיון בהודעת הריבית שהוציא בנק ישראל לפני חודש מעלה כי בבנק המרכזי התכוננו לתרחיש דומה. בבנק הודיעו כי "האינפלציה צפויה בתקופה הקרובה להישאר בתוך היעד (1%-3% ), גם אם בחלק מהזמן תהיה קרובה לגבול העליון של התחום. כמו כן הציפיות מצביעות על כך שהפעילות הממותנת תימשך בתקופה הקרובה. מצב זה תומך בשמירה על הריבית הנמוכה בחודשים הקרובים".

בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים כי "בטווח הקצר צפוייה המגמה בשוק המניות המקומי להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. להערכתנו, קיימת כדאיות בהגדלה הדרגתית של הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות".

בלאומי מסבירים על העליות בשוק המניות בתקופה האחרונה: "המומנטום החיובי בשוק הוא בעקבות סביבת הריבית הנוחה, הפשרת שוק האשראי החוץ בנקאי ופרמיית הסיכון הנמוכה. נראה שתנאי השוק הנוכחיים יוצרים לחברות תנאים נוחים יחסית להמיר חלק מחובותיהן לבנקים אשר דורשים ביטחונות ועמידה בהתניות פיננסיות; בהנפקות נוספות לציבור שניתנות בחלקן לטווחים ארוכים, בריבית נמוכה ללא הצמדה וללא מגבלות כלשהן על יעדי התמורה".

מניות הבנקים, שרשמו עליות שערים נאות בשבוע שעבר, ימשיכו למשוך את תשומת הלב של המשקיעים. בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי בחלק מהבנקים עדיין קיים פוטנציאל לתשואה עודפת. מבין מניות הבנקים מעדיפים בפסגות את מניות בנק לאומי ואת מזרחי טפחות וממליצים עליהן בתשואת יתר.

מכתשים אגן תיסחר על רקע הודעה של נופארם כי קיבלה הצעת רכש על ידי חברת סינוכם הסינית. נופארם היא יצרנית חומרי ההדברה הגנריים השנייה בגודלה בעולם, לאחר מכתשים אגן הישראלית, ואחת היצרניות הגדולות בעולם של קוטל העשבים הלא סלקטיווי גלייפוסט, המוצר הנמכר ביותר של מכתשים אגן.

חברת עלבד, שבשליטת מושב משואות יצחק וחברת השיווק וההפצה דנשר, הגישו הצעה בלתי מחייבת לרכישת פעילותה של חברת קרליין - יצרנית מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה שבבעלותה המלאה של פריגו. נציגי קרליין הודיעו לעלבד ולדנשר שהצעתם אושרה להתחלת הבדיקה, יחד עם מספר הודעות לא מחייבות על ידי מציעים נוספים.

הרשות לניירות ערך בודקת את הדיווח של אל על מיום שלישי בשבוע שעבר, לפיו קבוצת דלק הגדילה אחזקתה בחברת התעופה ל-8.55% בלא היתר. על פי הערכות, חוקרי הרשות בודקים אם חברות בקבוצת דלק לא עיכבו את הדיווח על אחזקותיהם באל על - בניגוד לתקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully