וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד גבהים? חשש מהיפוך המגמה בבורסה

עומר רבין

27.7.2009 / 17:18

אחרי שאמש חזרה הבורסה לימי טרום-המשבר, מגלים המשקיעים היום סימני לחץ. בנק ההשקעות סיטי חתך ההמלצה לישראל מ"ניטרלי" ל"תשואת חסר"

מגמת המסחר בבורסה לניירות ערך התהפכה לפני הצהרים והמדדים המובילים שפתחו בעליות של עד 0.8% עברו לירידות שערים . תל אביב 25 איבד 0.6% וננעל ברמה של 939.72 נקודות - זאת לאחר שאמש הוסיף לערכו 3.3% וחזר לרמה שאפיינה אותו לפני קריסת בנק ליהמן בראד'רס שמסמן בעיני רבים את ראשית שיא המשבר הכלכלי העולמי. מדד תל אביב 100 איבד 0.5% וננעל ברמה של 873.79 נקודות.

בין המניות שריגזו עניין היום ניתן למצוא את הבנקים המובילים, לאומי השילה 2%, פועלים ירדה בשיעור של 2.4%. בנק מזרחי ירד ב-2.2% ובנק דיסקונט איבד 2.4%. יוצאות דופן הן החברות שבשליטת האחים עופר שדווקא טיפסו היום: כי"ל עלתה ב-4.6% והחברה לישראל מוסיפה 2.2% לרווחת משקיעיה.

פחד הגבהים מאפיין לא רק את המשקיעים בישראל אלא גם את חברות הדירוג והבנקים המובילים מעבר לים: בסיטי החליטו בסוף השבוע לחתוך את ההמלצה לישראל מ"-נייטרלי" ל-"תשואת חסר" - המשמעות היא שהאנליסטים של הבנק מאמינים כי על אף שיימשכו עליות השערים בבורסה של ת"א, חוסר הודאות באשר לאפשרות של התייצבות כלכלית ישפיע על הבורסה הישראלית וייתכן שיביא לירידות שערים בטווח הקצר או לעליות שערים שלא יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהן בדומה לשווקים מפותחים ומתפתחים אחרים בעולם. בבנק החליטו במקביל להוריד גם את ההמלצה לתורכיה באופן דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully