וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האינפלציה - הריבית נשארה ללא שינוי

בבנק ישראל מתייחסים אל העליות האחרונות במדד המחירים לצרכן כאל אירועים נקודתיים כתוצאה ממדיניות ממשלתית. עוד הודיע הבנק כי יפסיק לרכוש אג"ח ממשלתיות

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, החליט להשאיר את הריבית במשק על כנה - בשיעור של 0.5%. מדובר בחודש החמישי ברציפות שהריבית תעמוד על שיעור זה.

ההערכות שקדמו לפרסום הריבית צפו כי הריבית תישאר על כנה, למרות שמדד המחירים לצרכן בחודש יוני עלה בשיעור גבוה יחסית של 0.9%, וההערכות הן שגם מדד יולי יהיה גבוה. בנק ישראל כבר רמז בהחלטת הריבית הקודמת, כי גם אם האינפלציה בתקופה הקרובה תחרוג מיעד של 1% -3% הוא יותיר את הריבית על כנה.

בבנק ישראל מתייחסים לעליות המחירים החריגות שנרשמו בחודשים האחרונים כאל אירוע נקודתי, הנובע בעיקר ממדיניות המסים של הממשלה, אשר אינו מעיד בהכרח על התחדשות האינפלציה. גם שיעור האינפלציה הממוצע שחוזים האנליסטים בשוק ההון ל- 12 החודשים הקרובים, מסתכם כבר שלושה חודשים רצופים ב- 2.5%, ונמצא בתוך תחום יעד האינפלציה שקבעה הממשלה (1%-3%).

בנוסף הודיע בנק ישראל, כי יפסיק לרכוש אג"ח ממשלתיות בשוק המשני החל מה-5 באוגוסט, וכי אין בכוונתו למכור את ני"ע שרכש. בבנק סבורים, כי תוכנית רכישות האג"ח בה החל בסוף מרץ תרמה לחזרה של שוק ההון לתפקוד תקין יותר, ובפרט לחידוש ההנפקות וגיוסי ההון על ידי הסקטור העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully