וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר פוטר או התפטר - שאלת הפיצויים

שרון שפורר

28.7.2009 / 7:49

דירקטוריון הבנק ייאלץ להכריע מה גובה הפיצויים שיקבל היו"ר היוצא. לפי תנאי ההעסקה של דנקנר, ההבדל בין עזיבה יזומה לפיטורים הוא ששה חודשי משכורת ודמי הסתגלות כפולים

הסערות בדירקטוריון בנק הפועלים נמשכות. בקרוב ייאלץ הדירקטוריון להכריע אם מגיעים ליו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, תנאי פרישה כאילו התפטר או כאילו פוטר.

הבנק התמודד באחרונה עם תקופה לא פשוטה, שבה אולץ בידי בנק ישראל לקבל התפטרותו של דנקנר. הוא גם אולץ לבטל את ההחלטה על מינויו של ציון קינן למחליפו של צבי זיו בתפקיד המנכ"ל, וכן לדון שוב בבונוס למנכ"ל פועלים שוקי הון, ניר ברונשטיין. ל-TheMarker נודע כי כבר החלו שיחות בלתי רשמיות בסוגיה זו בבנק. על פי הערכות, דנקנר ידרוש את תנאי פרישה שמגיעים לו על פי ההסכם כאילו פוטר. זאת בעוד דירקטורים בבנק סבורים כי מאחר שבאופן רשמי הוא התפטר, הוא אינו זכאי על פי חוזה העסקה לתנאים הנובעים מהפסקת עבודה שהבנק יזם.

לפי שעה דירקטוריון הבנק אינו דן בכך, שכן דנקנר עדיין מכהן בתפקיד באופן רשמי עד לסוף השבוע הקרוב. ביום ראשון ייכנס לתפקידה יו"ר החדש, יאיר סרוסי. דירקטורים בבנק סבורים כי לא יהיה מנוס מלפנות לקבלת חוות דעת משפטית בעניין.

על פי חוזה העסקתו של דנקנר, אם הפסקת כהונתו תהיה ביוזמתו תינתן לו הודעה מוקדמת של ששה חודשים, שבה יהיה זכאי למלוא התגמול שלו, בנוסף לתקופת צינון בת ששה חודשים, ובסך הכל שנה של משכורת. אם הפסקת כהונתו כיו"ר הבנק תהיה ביוזמת הבנק, דנקנר יהיה זכאי ל-18 חודשי תגמול מלא בסך הכל בגין הודעה מוקדמת ותקופת צינון.

בנוסף, על פי תנאי העסקתו דנקנר יהיה זכאי לתשלומים בגין פרישה ודמי הסתגלות על תפקידו כיו"ר פועלים שוקי הון, שכן אם הוא לא עזב את פועלים שוקי הון ביוזמתו הוא זכאי לקבל כפל סכום על דמי ההסתגלות. מכל מקום, הדרך שבה סיים דנקנר את תפקידו מקשה להגדיר אם הוא עזב את הבנק מיוזמתו שלו או מיוזמת הבנק.

בנק ישראל דרש להדיח את דנקנר על רקע מה שראה כשרשרת כשלים ניהוליים בבנק, ובהם ההשקעה הכושלת באג"ח מגובות משכנתאות, ניסיון להשקיע בבנקים ברוסיה ובאוקראינה, ובשיא התפטרותו של צבי זיו מתפקיד המנכ"ל עקב חילוקי דעות עם היו"ר, וכן מינויו של קינן, המקורב לדנקנר, כמחליפו, תוך דיון קצר בלבד בדירקטוריון.

אחרי מלחמה עיקשת של דנקנר ובעלת השליטה, שרי אריסון, בבנק ישראל, הודיע דנקנר על התפטרותו - התפטרות שרשומה גם בפרוטוקול הבנק ובדיווח שלו לבורסה. הבנק דיווח על עזיבתו של דנקנר בלשון הבאה: "היו"ר מודיע כי לנוכח חילוקי הדעות שנתגלעו בינו לבין בנק ישראל הביע היו"ר את רצונו להתפטר מיידית מתפקידיו בבנק הפועלים ומהחברות הבנות... ואולם הוא הסכים לכהן בכל תפקידיו בבנק עד לתום חודשיים מהיום, ויכהן כדירקטור בבנק עד ל-31 בדצמבר 2009".

המשמעות היא כי על פי חוזה העסקה, דנקנר סיים את תפקידו בבנק מיוזמתו. לכן הוא לא יהיה זכאי ל-12 חודשי הודעה מוקדמת, אלא לששה חודשים, וכן לא יהיה זכאי לתשלום כפול על דמי הסתגלות כתוצאה מהפסקת עבודתו בפועלים שוקי הון, אלא לתשלום רגיל. עלות שכרו של דנקנר ב-2008 היתה 4.8 מיליון שקל, כשמתוך סכום זה חלק המשכורות היה 1.79 מיליון שקל (כ-150 אלף שקל בחודש).

עם עזיבתו את הבנק יהיה זכאי דנקנר גם לחבילת פיצויים שמגיעה ל-250% ממשכורתו החודשית בעבור ארבע וחצי השנים שחלפו מתחילת 2005. על פי חוזה העסקתו, הפיצויים נוגעים לתקופה שבה שימש יו"ר הבנק, וכן לתקופה שבה שימש יו"ר החברות הבנות פועלים שוקי הון וישראכרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully