וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן לחו"ל - הדולר בצניחה

טל לוי

28.7.2009 / 10:53

המטבע האמריקאי מאבד 0.8% לרמה של 3.78 שקלים. גם בעולם ממשיך הדולר לאבד גובה: נחלש ב-0.5% לרמה של 1.43 דולר ליורו

המסחר בשוק המט"ח מתנהל גם היום בירידות שערים: בשעה זו מאבד הדולר עוד 0.8%, והוא נסחר ברמה של 3.78 שקלים. רמה זו דומה מאוד לרמה בה נסחר הדולר בתחילת 2009 והיא מוחקת את העלייה שרשם הדולר במהלך השנה. בחודש אפריל למשל כבר הגיע הדולר לרמה של 4.25 שקלים.

בחודשיים האחרונים נסחר הדולר כמעט ללא שינוי סביב רמה של 3.90 שקלים, אך כעת חצה הדולר את הקו לכיוון מטה. גם בעולם ממשיך הדולר לאבד גובה ובשעה זו הוא נחלש ב-0.5% לרמה של 1.43 דולר ליורו.

בנק ישראל הותיר אתמול (ב') את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.5% - בהתאם לציפיות. עם זאת, הבנק הודיע כי יפסיק לרכוש איגרות חוב ממשלתיות. בחודשים האחרונים רכש הבנק איגרות חוב בהיקף של 200 מיליון שקל מדי יום. מטרת בנק ישראל היתה להעלות את מחירי האיגרות, כלומר להוריד את התשואה שהן מציעות.

תשואה זו משמשת כבסיס לקביעת ההלוואות שמעניקים הבנקים כך שהבנק המרכזי ניסה להקל על הוצאות המימון של החברות בבואן לקבל הלוואות. בשוק העריכו אתמול כי למהלך לא תהיה השפעה דרמטית על מחירי האיגרות, שכן הסביבה הכלכלית השתפרה מאד לעומת המצב לפני חצי שנה. איגרות החוב הממשלתיות נסחרות בשעה זו ביציבות.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully