וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על שורת סכסוכי עבודה

חיים ביאור

28.7.2009 / 17:53

לא רק אל על: גם בטכניון, בנתב"ג, בעיריית ירושלים, באוניברסיטת ת"א ובמספר ארגונים נוספים מנהלים מאבק בהנהלות ובממונה על השכר

למרות עסקת החבילה במשק, שאחת ממטרותיה הנלוות היא השגת רגיעה ביחסי העבודה, ההסתדרות אישרה אתמול הכרזה על סכסוך עבודה לבקשת שמונה קבוצות עובדים במשק. שלוש קבוצות עובדים נוספות נמצאות בסכסוך עבודה כבר כמה חודשים.

האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישר אתמול הכרזה על סכסוך עבודה לבקשת 1,100 עובדי המינהל של הטכניון בחיפה. עובדים אלה, החברים, החברים בהסתדרות, מתנגדים לדרישתו של הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, להפחית את שכרם עקב חריגות שכר שנמצאו בטכניון, לפי ממצאי הממונה.

עובדי הטכניון גם דורשים שייחתם עמם הסכם עבודה חדש שיקבע את זכויותיהם הכספיות. עילה אחרת לסכסוך היא מה שהעובדים מגדירים כ"ניסיונה של הנהלת הטכניון לפגוע בכוחו של הוועד על ידי פניה ישירה לעובדים בהצעה כי יפרשו".

סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות בטכניון הוא המשך לסכסוך העבודה שהוכרז על ידה לפני חודשים אחדים באוניברסיטת תל אביב. גם עובדי אוניברסיטת תל אביב מנהלים מאבק, בגיבוי ההסתדרות, נגד כוונת הממונה על השכר להפחית את שכרם או לחייבם להשיב כספים חריגים שקיבלו.

סכסוכי עבודה אחרים עליהם הכריזה אתמול ההסתדרות: באל על - בתגובה על שינויים לרעה בתנאי העבודה, כגון חיוב העובדים במיסוי על כרטיסי טיסה, השתתפות בארוחות במקום העבודה והפחתת תשלום דמי ההבראה.

באגף המכס והמע"מ בנתב"ג - בשל ניוד עובדים לתפקידים אחרים ללא הסכמת הוועד. בשירותי הכבאות הארציים - בתגובה על החלטת ההנהלה להעסיק עובדים חדשים באמצעות חוזים אישיים במקום להעסיקם במסגרת ההסכם הקיבוצי. עילה נוספת: אי איוש תקנים פנויים - דבר היוצר עומס עבודה.

בעיריית ירושלים - בשל החלטת הנהלת העיריה להציב מצלמות למעקב אחר העבודה במשרדים ובשל החלטתה לשכור שירותים מחברות חיצוניות. כן הוכרזו סכסוכי עבודה במועצה המקומית חצור הגלילית, בעיריית פתח תקוה ובמשרדי מס הכנסה ברמלה.

סכסוכי עבודה בלתי פתורים המלווים בעיצומים קיימים במוסד לביטוח לאומי, שבו העובדים סגררו את הסניפים לקהל ביום ראשון שעבר ובמכון התקנים הישראלי, שבו העובדים קיימו אסיפות מחאה במהלך שעות העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully