וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד ברנסון לא יטוס לבד לחלל: חברה מאבו דאבי תרכוש 32% בווירג'ין גלקטיק

סוכנויות הידיעות

29.7.2009 / 17:29

חברת אבאר, שבבעלות ממשלת אבו דאבי, הציעה 280 מיליון דולר בעבור הרכישה



ריצ'רד ברנסון לא יטוס לבד לחלל: חברת אבאר מאבו דאבי הודיעה אתמול (ג') כי תשלם 280 מיליון דולר עבור נתח של 32% בווירג'ין אטלנטיק, חברת הטיסות לחלל של המיליארדר הבריטי. אבאר היא החברה החיצונית הראשונה שמשקיעה בווירג'ין גלקטיק, שנוסדה ב-2004 במטרה להטיס תיירים לחלל. החברה תתחיל לערוך טיסות מבחן לספינת החלל spaceshiptwo השנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי.



אבאר ווירג'ין ייסדו ביחד את החברה הראשונה בעולם לטיסות מסחריות לחלל, מסרו שתי החברות בהודעה משותפת. הרכישה היא לפי הערכת שווי של 900 מיליון דולר לווירג'ין גלקטיק. "שיתוף הפעולה ימנף את היציבות הפיננסית של אבאר, כמו גם את הטכנולוגיה החדשנית והקשרים הגלובליים החזקים של וירג'ין", אמר ברנסון, מייסד וירג'ין גלקטיק, הנמנית על עשרות החברות בתאגיד הענק שלו.



אבאר, חברה השייכת לממשלת אבו דאבי, מקווה שהעסקה תסייע להפוך אותה למרכז למחקר ופיתוח בתחום החלל. בשנה האחרונה החלה אבאר להרחיב את עסקיה. במארס היא השקיעה 2.7 מיליארד דולר ביצרנית הרכב הגרמנית דיימלר, תמורת נתח של 9% בה, ובאחרונה רכשה נתח קטן יותר ביצרנית המכוניות החשמליות טסלה.



וירג'ין חשפה השבוע את מטוס וייט נייט 2, שמיועד להעלות לגובה של כ-15 קילומטר את החלליות המסחריות שיטוסו לחלל, ומשם הן ישוגרו. "אני עדיין צובט את עצמי בכל פעם שאני קולט שבעוד כשנתיים אהיה אסטרונאוט", אמר ברנסון, והוסיף כי הוא מקווה שתהיה לו חללית מוכנה בזמן כדי שיוכל לטוס לחלל יחד עם אביו בן ה-92 ואמו בת ה-89. לדבריו, הם הבטיחו שיצטרפו אליו לטיסה, שמחירה יהיה 200 אלף דולר לכרטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully