וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת עופר לא שטה על מי מנוחות

נמרוד הלפרן

29.7.2009 / 21:30

שווי השוק של רויאל קריביאן - חברת השיט של משפחת עופר נחתך בחצי מיליארד דולר, לאחר דיווח על מעבר להפסד ברבעון השני

מניית רויאל קריביאן (סימול RCL) צוללת ב-15% במסחר בוול סטריט, ומוחקת בכך יותר מחצי מיליארד דולר משווי השוק של החברה, לאחר שחברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת עופר דיווחה היום על מעבר להפסד ברבעון השני, וסיפקה תחזית עגומה להמשך השנה, עקב המיתון העולמי ומגיפת שפעת החזירים.

רויאל קריביאן, המפעילה צי של 37 ספינות, רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 35.1 מיליון דולר, או 16 סנט למניה, לעומת רווח של 84.7 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להפסד של 15 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת נפלו ב-15% לעומת הרבעון השני של שנת 2008, ל-1.35 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.41 מיליארד דולר.

רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם אחרי חברת קרניבל שבבעלות משפחת אריסון, ייחסה את התוצאות המאכזבות למיתון העולמי, לפגיעה בעסקיה במקסיקו עקב התפרצות מגיפת שפעת החזירים, ולתנודות בשערי מטבע. "אין ספק שהמצב הכלכלי ממשיך להיות מאתגר, מה גם שהפרסום הרב סביב שפעת החזירים מאוד מתסכל", אמר יו"ר ומנכ"ל רויאל קריביאן, ריצ'רד פיין.

החברה אף סיפקה תחזיות רווח מאכזבות לרבעון הנוכחי ולשנה כולה. רויאל קריביאן צופה לרשום ברבעון השלישי רווח של 95 סנט עד דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 1.46 דולר למניה. בשנה כולה צופה החברה לרשום רווח של 70-80 סנט למניה. לפי החברה, היקף הנזק לרווחיה עקב שפעת החזירים יסתכם ברבעון השלישי ב-18 סנט למניה.

בשנת 2009 כולה צפויה פגיעת שפעת החזירים ברווחי החברה להגיע ל-27 סנט למניה, העריכה היום רויאל קריביאן. בחודש שעבר, העריכה החברה כי הנזק השנתי לרווחיה יסתכם ב-22 סנט למניה, לאחר שנאלצה לבטל השקת קווי שיט חדשים היו מיועדים לנופשים ממקסיקו.

רויאל קריביאן הודיעה בחודש שעבר כי ספינותיה הפסיקו לעגון בנמלים במקסיקו, וכי החברה מתמודדת על לחצי תמחור בשוק של מקסיקו. "להתפרצות שפעת החזירים היתה השפעה קצרת מועד, אך בעלת השפעה שלילית גדולה ביותר על פעילותנו", אמר בחודש שעבר מנכ"ל החברה פיין.

בחודש מאי, לקו בשפעת החזירים עשרות נופשים ואנשי צוות בספינה של קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת אריסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully