וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת בוקר כמו באמריקה

עומר בהט

31.7.2009 / 7:15

בישול אנין בתקציב זמין

>> נסעתם לארה"ב ומרגע שהגעתם התחלתם "לחסוך": קניתם מספיק ג'ינסים לשלוש שנים באאוטלט, עצרתם בוולמרט וקניתם אספקה של דיאודורנטים, אדווילים וסכו"ם למשפחה המורחבת, ואפילו הפלגתם במחשבות על להביא קצת דלק בתיק היד בטיסה. ומכל החיסכון נהייתם קצת רעבים.

גם כשרעבים בארה"ב זה אינו סתם הגיג פילוסופי, אלא אתגר קולינרי כלכלי המעמיד אתכם מול שלוש אפשרויות: 1. בטווח של 4-10 דולר - אוכל מעובד וסינתטי עטוף בנייר ברשתות המזון המהיר 2. בטווח של 4-30 דולר - אוכל סינתטי ומעובד שמוגש יפה על צלחת בכמויות מוטרפות עם עלה של חסה ברשתות דיינרים ובארים סטייל 3 tgif. לשלם יותר מ-30 דולר לארוחה במסעדה שמכינה אוכל "אמיתי".

בימים שבהם הייתי נוסע באופן תדיר לארה"ב, מצאתי את הנחמה בארוחות הבוקר שהן מאוד טעימות ומאד חסכוניות. רוב הדיינרים מכינים המבורגר שהייתם מתביישים להוציא מהמקפיא אבל ביצת עין, פנקייק חמאה (buttermilk pancakes), בייקון, לחם מטוגן והאשבראונס הם יודעים להכין, ומכיוון שהג'טלג היה מעיר אותי ב-6:00 בבוקר רעב, הייתי מסדר לי את רוב היום ב-6 דולרים.

האשבראונס הן מעין לביבות תפוחי אדמה בסיסיות המוגשות כתוספת לארוחת בוקר ומשמשות תחליף קליל לצ'יפס. התלבטתי בין מתכון זה למתכון לפנקייק חמאה, ומבחן התוצאה ניצח. חברים שאוכלים אצלי מבקשים ומשתמשים במתכון הנגיש, הטעים והפשוט של לביבות תפוחי האדמה. באחרונה סיפרה לי חברה שהיא עשתה עליו וריאציה אמיצה והכינה אותו לארוחת ערב ליד שניצל. היא מתעקשת שזה היה מוצלח גם ככה.

היופי הוא במינימליזם - תפוחי אדמה וטיפול נכון. הגישו עם ביצת עין, בייקון או נקניקייה מטוגנת וקטשופ - ותרגישו אמריקה.

מחיר למנה: 2 שקלים

מתכון לארבעה אנשים:

800 גרם תפוחי אדמה מזן דזירה, אלה עם הקליפה האדמדמה - 5 שקלים; מעט שמן קנולה או חמניות לטיגון - 2 שקלים; נייר סופג - 1 שקל; מלח ופלפל

הוראות הכנה:

נקו את תפוחי האדמה וגררו בפומפייה גסה - יש המקלפים אותם. אני מעדיף להשאיר את הקליפה - מה שמעניק מרקם כפרי.

קחו חופן מתפוחי האדמה המגורדים ביד וסיחטו אותם מעל הכיור - כך תיפטרו מנוזלים ותקצרו את הטיגון. חיזרו על הפעולה עם שאר תפוחי האדמה והניחו אותם לייבוש במסננת גדולה ל-20 דקות לפחות.

הלהיטו מחבת טפלון וכסו שכבה דקה של שמן - אפשר מחבת קטנה למנות אישיות, או גדולה לכמות גדולה. הקפידו על אש גדולה.

כסו את קרקעית המחבת בשכבה דקה מתפוחי האדמה והדקו למעין לביבת ענק מעוכה - חשוב לא להתחזר בשלב זה, שכבה דקה זה שכבה דקה. את ההידוק אני עושה לרוב עם האצבעות, וזאת אחת מהסיבות לכך שאני נוטה להיכוות יותר מהממוצע. לכם אני ממליץ להשתמש בכף.

טגנו במשך 3-5 דקות עד להשחמה והיפכו - בהיעדר מרבית הנוזלים העמילנים שבתפוחי האדמה יחד עם החום ידביקו את תפוחי האדמה למעין רשת גדולה, אך עדינה, שלא נורא אם תישבר בהיפוך. אם צריך, הוסיפו שמן.

טגנו צד זה עד להשחמה - והעבירו לנייר סופג. ביזקו מלח בעודם חמים.

חיזרו על שלבים 3-6 עם תפוחי האדמה הנותרים.

omer.cooks@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully