וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה הבאה בענף הנדל"ן: מאבק בסחבת בוועדות התכנון

מאת רז סמולסקי

31.7.2009 / 7:55

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי מקיים סדרת פגישות עם בכירי ענף הנדל"ן - כדי לבחון ביצוע רפורמה שתתמודד עם הביורוקרטיה והסחבת בוועדות התכנון והבנייה



>> לאחר הרפורמה המתוכננת במינהל מקרקעי ישראל, צפויה הממשלה לנסות וליזום רפורמה נוספת - במטרה להתמודד עם הביורוקרטיה והסחבת בוועדות התכנון והבנייה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי נפגש אתמול עם ראש מינהל תכנון במשרד הפנים שמאי אסיף, ועם עורכי דין שמתמחים בתחום התכנון והבנייה, לדיון בעניין.

תהליך האישור של תוכניות בנייה בישראל, בין אם מדובר בתוכניות קטנות של סגירת מרפסת או תוכניות גדולות לאישור בנייה של אלפי יחידות דיור, הוא ארוך ומסורבל. במקרים רבים הוא נמשך כמה שנים. גבאי יוזם מהלך להסרת החסמים והביורוקרטיה המיותרת, שתקל את הבנייה בישראל. זאת כחלק מהתוכנית להאצת הפעילות הכלכלית במשק. עורכי הדין עמם נפגש אתמול הם תמי רווה, עופר טויסטר, אמיר חן, נתן מאיר, יוסף פרוכטמן וצביקה בן חיים.



אחד הנושאים שהועלו במפגש הוא אישור תוכניות בוועדה המקומית והמחוזית. עו"ד רווה ציינה כי לא יכול להיות מצב שבו תוכניות בנייה נתקעות בשתי ועדות (ועדת תכנון מקומית ומחוזית, ר"ז). לדבריה, אישור כפול של תוכניות בשתי ועדות הוא יצירה ישראלית מקורית. לטענתה, כל תוכנית צריכה להיות מאושרת בוועדת תכנון אחת בלבד, ויש לחזק את כוחן וסמכויותיהן של ועדות התכנון המקומיות.



עורכי הדין התייחסו לחוק הקיים, ולצורך לאכוף אותו לפני שמנסחים חוקים חדשים. כך למשל, החוק מחייב את ועדות התכנון להתכנס במועדים קצובים ולעמוד בלוחות זמנים - מה שאינו קורה בפועל. הצעה שהועלתה בפגישה היתה לאשר תוכנית בנייה על ידי מכוני בדיקה מקצועיים פרטיים, וליצור מסלולים שונים לאישור תוכניות לפי גודל התוכנית והשפעתה על הסביבה. עניין נוסף שהועלה מתייחס להתנגדויות. החוק מאפשר הטלת הוצאות על התנגדויות קנטרניות לתוכניות בנייה, אף שהדבר לא מיושם בפועל.



זהו המפגש השני של גבאי בסדרת פגישות עם גופים מקצועיים, כדי לשמוע את התייחסותם לתחום התכנון. בתחילת השבוע הוא נפגש עם בכירים בחברות נדל"ן: אילן בן גיגי, מנכ"ל דניה סיבוס, תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי, מוטי ברזילי, סמנכ"ל לפיתוח עסקים באלוני חץ ויהושע רפפורט, מנכ"ל סולל בונה. בשבוע הבא הוא ייפגש עם ראשי רשויות ונציגי ארגונים חברתיים ואיכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully