וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של סיביל יורופ סירבו לתת לחברה הבת לגרור את האמא לבוץ: לא הסכימו ללוות כסף בעבורה

מאת אסא ששון

31.7.2009 / 7:55

סיביל יורופ היתה אמורה לקחת הלוואה לטובת סיביל ג'רמני, שתישא ריבית אפקטיווית של 23%. בעקבות ההתנגדות של בעלי האג"ח תיקח סיביל ג'רמני את ההלוואה בעצמה



>> פיני צרפתי, בעלי חברת הנדל"ן סיביל יורופ, אמור לוודא בימים אלה כי החברה הבת שלו סיביל ג'רמני תשלם בסוף החודש קרן וריבית בשווי כ-30 מיליון שקל לבעלי אג"ח. סיביל יורופ עוסקת בנדל"ן מניב, בעיקר מרכזים מסחריים במזרח אירופה ובמרכז אירופה.

לסיביל ג'רמני אין מספיק כסף כדי לשלם את האג"ח. הפתרון היצירתי שהגתה החברה השבוע הוא שהחברה האם סיביל יורופ תפנה לחברת ש.בר ומשקיע נוסף, תיקח את ההלוואה בעבור ג'רמני ותשעבד נכסים שברשותה.



ההלוואה שסיביל יורופ תיקח לטובת סיביל ג'רמני היתה אמורה לשאת ריבית אפקטיווית של 23%. זו ריבית המקובלת בשווקים האפורים ולא כל כך בשוק ההון.



לסיביל יורופ יש אג"ח משל עצמה, ומחזיקי האג"ח שלה התנגדו להצעה. הסיבה: חבות נוספת בגין החברה הבת ג'רמני, בנוסף לחבויות שיש לה לבעלי האג"ח, יחלישו את החברה ופוגעים בבעלי האג"ח.



נציג מחזיקי האג"ח של יורופ, עו"ד רונן וינוגרד ממשרד ארנון שגב שהוביל את התנגדות בעלי האג"ח של סיביל יורופ, אמר: "גיבשנו הסדר חלופי שלפיו: 1) ההלוואה שסיביל יורופ תיקח תישאר בקופתה ותשמש אותה לצרכיה; 2) סיביל ג'רמני תיקח הלוואה וחלק מהשיעבודים שסיביל יורופ היתה אמורה להעמיד יבוטלו; 3) בעבור יתרת השיעבודים יקבלו מחזיקי האג"ח תוספת של 1% בריבית".



ההתנהלות של סיביל תמוהה. אם לחברה הבת יש את היכולת לקבל את ההלוואה ישירות, מדוע היא פנתה לחברה האם שתקבל בשבילה את ההלוואה? כיצד תשלם סיביל את ההלוואות שנושאות ריבית של 23% כשאין היא מסוגלת לשלם הלוואה לבעלי האג"ח שנושאת ריבית של 6%?



דרך אפשרית לפתרון המצב התזרימי היא הכנסת משקיע לחברה. ל-themarker נודע סיביל נמצאת במגעים בימים אלו עם משקיע המעוניין להיכנס לחברה.



צרפתי סירב להגיב למידע, אבל אמר אתמול כי "תשלום של 23% ריבית הוא על חלק קטן מהחוב, ולכן אינו מעיב על החברה, אבל הוא מאפשר לנו להמשיך ולפעול. זהו מחיר סביר להלוואות מזנין ומקובל בעולם זה".



מהחברה נמסר אתמול כי "סיביל ג'רמני גייסה את הכסף לתשלום האג"ח מעסקות אחרות, לרבות הלוואת בעלים של צרפתי, בנוסף למקורות עצמאיים. בעת דיווח המקורות לתשלום האג"ח ב-8 ביולי דיווחה החברה על הלוואה בגובה של 1.5 מיליון יורו מסיביל יורופ לטובת סיביל ג'רמני.



באותה העת לא יכולה היתה החברה לחזות בוודאות מה יהיו מקורותיה העצמאיים בעת התשלום התקופתי. מאחר שבמועד התשלום מקורותיה העצמאיים של סיביל ג'רמני יחד עם המקורות הנוספים הספיקו לביצוע התשלום התקופתי החליטה החברה לא לקחת הלוואה מסיביל יורופ".



לפי הדו"חות של סיביל, סך ההתחייבויות שלה לשנים הקרובות לבעלי האג"ח והבנקים השונים הוא כ-220 מיליון (כמיליארד שקל).לפני כחודש וחצי מכרה סיביל יורופ מרכז מסחרי בגרמניה בהפסד של 2 מיליון יורו (11 מיליון שקל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully