וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות המכוניות בארה"ב עשויות להגיע לרמתן הגבוהה השנה ביולי הודות לתמריצים הממשלתיים

סוכנויות הידיעות

31.7.2009 / 8:48

הממשל הפדרלי בארה"ב עצר את התוכנית "מזומנים עבור גרוטאות" כדי למצוא עוד מימון, בשל הביקוש הרב



מכירות המכוניות בארה"ב עשויות להגיע לרמתן הגבוהה ביותר השנה בחודש יולי הודות לתוכנית "מזומנים עבור גרוטאות" אשר נועדה למשוך את הקונים להחליף את המכוניות הישנות שלהם במכוניות חדשות ובעלות יעילות ניצול דלק גבוהה.



מכירות המכוניות בארה"ב עשויות להגיע ביולי לקצב שנתי של 10.1 מיליון מכוניות ומשאיות קלות, לפי בלומברג. אם אכן יירשם קצב מכירה שכזה, עשוי הדבר להצביע על תחילת התאוששות שוק המכוניות בארה"ב.



תוכנית התמריצים "מזומנים עבור גרוטאות" עוררה ענין רב מאז שהוצגה לראשונה לפני שבוע, והכסף שהוקצב לה אוזל במהירות. אתמול הודיעה הסנאטורית דבי סטייבנו כי התוכנית נעצרה באופן זמני, עד אשר יימצא לה מימון חדש. לטענתה, מימון של 250 אלף עסקות מאז שהושקה התוכנית הביא להשעיית התוכנית.



יצרניות המכוניות יפרסמו ב-3 באוגוסט את נתוני מכירות המכוניות לחודש יולי. לפי ההערכות יהיה חודש זה ה-21 ברציפות בו נרשמות ירידות. מכירות בקצב שנתי של 10.1 מיליון יסמלו ירידה של 19% לעומת יולי 2008, לפי בלומברג.



תוכנית "מזומנים עבור גרוטאות" מציעה סבסוד של עד ל-4,500 דולר על רכישת מכוניות חדשה ובעלת יעילות ניצול דלק גבוהה בעסקת טרייד-אין לדגמי מכוניות ישנים. הביקוש לסבסוד היה גדול מהמצופה על ידי הממשל.



יצרנית המכוניות קרייזלר דיווחה כי 70% מהמבקרים בסוכנויות המכירות שלה היו מעוניינים בעסקות במסגרת התוכנית הפדרלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully