וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל בראודר, לשעבר המשקיע הזר הגדול ביותר ברוסיה, תובע: משקיעים מערביים שיתפו פעולה עם הקרמלין בהונאה

ניו יורק טיימס

31.7.2009 / 20:30

טוען כי לפחות 100 מיליון דולר נגנבו מכספי משקיעים זרים ברוסיה, בנוסף ל-230 מיליון דולר שנגנבו ממנו



ויליאם בראודר, לשעבר המשקיע הזר הגדול ביותר בשוק המניות של רוסיה, הגיש השבוע תביעה בבית משפט בניו יורק בה טען כי משקיעים מערביים אחרים ברוסיה ורשויות החוק הרוסיות חברו יחד כדי לגנוב מאות מיליוני דולרים באמצעות החזרי מס, ובהמשך הלבינו את הכספים דרך בנקים בניו יורק.



בראודר שכר את שירותי פירמת עורכי הדין של ג'ון ד. אשקרופט, לשעבר שר המשפטים האמריקאי, כדי לייצג אותו בבקשה שהגיש לבית משפט בניו יורק להורות על חשיפת הוראות העברת כספים בנקאיות ורשומות אחרות אשר לדברי אשקורפט, יוכיחו את אמיתות טענותיו של בראודר.



התביעה מהווה שלב חדש בפרשת הונאת בראודר ברוסיה שהחלה לפני כמעט ארבע שנים. לדברי עורכי דינו, חשיפת מידע על העברות כספים עתיד להראות כי היקף ההונאה גדול יותר משהוערך עד כה - ובהיקף יוצא דופן אפילו במונחי רוסיה.



היקפה של הפרשה מזכיר את זה של שערוריית הלבנת הכספים בבנק אוף ניו יורק בסוף שנות ה-90, כי אם הפעם לא מעורבים בכך בנקים מארה"ב, למעט חברה בת אמריקאית של בנק השקעות רוסי.



בראודר גורש מרוסיה בשנת 2005 - החלטה שהיתה נגועה בשיקולים פוליטיים - והעתיק את פעילות חברת ההשקעות שלו, הרמיטאז' קפיטל מנג'מנט, ללונדון. בהמשך, לדבריו, חברות בנות שהקים ברוסיה כדי להשקיע במונופול הגז הטבעי גזפרום, נוצלו על ידי אחרים כדי להשיג במרמה החזרי מס בסך 230 מיליון דולר.



במסמכים שהגיש כעת לבית המשפט באמצעות אשקרופט, טוען בראודר כי חברות נוספות, מעבר לחברות שלו, נוצלו באמצעות הונאות דומות. לפי המסמכים, לפחות 100 מיליון דולר נוספים ששילמו משקיעים זרים בגזפרום לרשויות המס ברוסיה עד שנת 2006, נגנבו בהמשך באמצעות הונאות החזרי מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully