וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS השווייצי עשוי להעביר לרשויות בארה"ב שמות של אלפי בעלי חשבונות החשודים בהעלמת מס

סוכנויות הידיעות

31.7.2009 / 21:14

כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל"; משרד המשפטים בארה"ב ו-UBS הגיעו להסכם עקרוני, אך פרטיו לא נמסרו



ubs, הבנק הגדול בשווייץ, עשוי להעביר לרשויות המס בארה"ב (irs) את שמותיהם של אלפים מלקוחותיו האמריקאים החשודים בהעלמת מס, במסגרת הסכם עקרוני עם משרד המשפטים בארה"ב, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



במקור, דרשו רשויות המס בארה"ב מ-ubs לחשוף את שמותיהם של 52 אלף לקוחות עשירים מארה"ב, ומהדיווח לא ברור מה צפוי להיות מספר השמות שייחשף במסגרת ההסדר. נציג של משרד המשפטים בארה"ב הגיש היום מסמכים לבית משפט בארה"ב לפיהם הושג הסכם עקרוני עם בנק ubs, אולם לא מסר פרטים מעבר לכך.



בחודש פברואר הסכים ubs, הבנק האירופאי אשר נפגע באופן הקשה ביותר בעקבות משבר האשראי, לשלם קנסות בסך 780 מיליון דולר במטרה להסדיר אישומים לפיהם סייע לאזרחים אמריקאים להעלים מסים. הבנק הודה כי סייע לאמריקאים לחמוק מתשלום מס באמצעות פתיחת חשבונות בשווייץ והעביר לידי רשויות המס בארה"ב שמות של למעלה מ-250 לקוחות - הפרה חסרת תקדים של חוקי החשאיות הבנקאית בשווייץ. מאז סירב הבנק לחשוף שמות של לקוחות נוספים, וטען כי הדרישה האמריקאית מהווה הפרה של הריבונות השווייצית.



מוקדם יותר החודש אף איים הבנק כי במקרה הצורך תלאים ממשלת שווייץ את המידע על לקוחותיו האמריקאים של הבנק. משרד המשפטים האמריקאי איים מצדו לסגור את פעילות ubs בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully