וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים בארה"ב אישר הצעת חוק להגבלת שכר הבכירים בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

31.7.2009 / 22:16

לפי החוק, שכפוף לאישור הסנאט, הרגולטורים יוכלו לפסול חבילות שכר אם הן טומנות בחובן תמריצים מסוכנים



בית הנבחרים בארה"ב אישר היום הצעת חוק להגבלת שכרם של מנהלים ועובדים בכירים בוול סטריט, ואשר גם מעניקה לבעלי המניות זכות לקיים הצבעות - אם כי לא מחייבות מבחינה חוקית - על שכר המנהלים באסיפות השנתיות של בעלי המניות.



הצעת החוק, שאושרה בבית הנבחרים ברוב של 237 מול 185, כוללת גם סעיף המחייב הקמת ועדת שכר, אשר תורכב מדירקטורים עצמאיים, בכל חברה בורסאית. כמו כן, מעניקה הצעת החוק למשקיעים בכל החברות הבורסאיות זכות לקיים הצבעה לא מחייבת על שכרם של בכירים.



הצעת החוק שאושרה גם קובעת כי הרגולטורים הפיננסים בארה"ב, בהם רשות ני"ע (sec) ינסחו כללים שיחייבו חברות פיננסים לחשוף את מדיניות השכר והתמריצים של מנהלים ועובדים. הצעת החוק גם מעניקה לרגולטור סמכות לפסול חבילות שכר ותמריצים שטומנים בחובם סיכונים גדולים מדי לחברה.



הצעת החוק מהווה חלק ממהלך רחב יותר לרפורמה ברגולציה של המגזר הפיננסי בעקבות המשבר הפיננסי. הפיכתה לחוק כפופה לאישורה גם על ידי הסנאט, אשר יקיים את ההצבעה עליה רק לאחר חזרתו מפגרת הקיץ בחודש ספטמבר, ולאישור בחתימתו של הנשיא ברק אובמה.

דו"ח שפירסם אתמול התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, העלה כי אלפי סוחרים ובנקאים בכירים בוול סטריט קיבלו בונוסים וחבילות שכר עצומים בשנה שעברה, למרות פגיעת המשבר הפיננסי במגזר. תשע מתוך חברות הפיננסים שקיבלו את הסיוע הממשלתי הגדול ביותר שהעניקו בונוסים אישיים של יותר ממיליון דולר לכ-5,000 סוחרים ובנקאים בשנת 2008, לפי הדו"ח.



בבנק גודלמן סאקס, למשל, קיבלו 953 סוחרים ובנקאים בונוסים של יותר ממיליון דולר כל אחד, ובמורגן סטנלי קיבלו 428 עובדים בונוסים בני שבע ספרות. אפילו בבנקים פחות חזקים כמו סיטי ובנק אוף אמריקה חולקו בונוסים של לפחות מיליון דולר למאות עובדים.



בחודש ינואר, הגדיר הנשיא ברק אובמה בתור "מבישה" את החלטת חברות הפיננסים לחלק בונוסים של כמעט 20 מיליארד דולר בעוד הכלכלה מקרטעת והממשל מוציא מיליארדי דולרים על חילוץ חברות פיננסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully