וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט רשם ירידה חודשית ראשונה מאז ינואר; הזהב עלה ב-2.8% ביולי

נמרוד הלפרן

31.7.2009 / 22:40

מחיר הנפט הגולמי קפץ היום כ-4% ליותר מ-69 דולר לחבית, אך ירד בסיכום חודשי ב-0.7%



מחיר הנפט הגולמי קפץ בקרוב ל-4%, ונסגר מעל ל-69 דולר לחבית, לאחר שנתוני צמיחה גרועים פחות מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, חיזקו את ההערכות כי כלכלת ארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - החלה להתאושש. עם זאת, בחודש יולי כולו רשם ירידה של 0.7% - ירידה חודשית ראשונה מאז ינואר.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 69.45 דולר לחבית, עלייה של 3.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-2%, והוא גבוה כעת ב-56% מרמתו בתחילת השנה.



מחיר הזהב השלים עלייה של קרוב ל-3% בחודש יולי, ונסגר היום מעל לרמה של 950 דולר לאונקייה, לאחר שהיחלשות הדולר בעולם הגבירה את תיאבון המשקיעים למתכת היקרה בתור השקעה חלופית. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו בניו יורק במחיר של 953.7 דולר לאונקייה, עלייה של 2%. בסיכום חודשי, עלה מחירם ב-2.8% ביולי.



הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם לרמתו הנמוכה ביותר השנה, לאחר שנתוני צמיחה גרועים פחות מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, חיזקו את ההערכות כי שיאו של המיתון העולמי כבר חלף, וצמצמו את הביקוש למטבע האמריקאי, הנחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר.



התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב רשם צמיחה שלילית בשיעור שנתי מתון מהצפוי של 1% ברבעון השני של השנה, לאחר נפילה של 6.4% ברבעון הראשון - אשר היתה הנפילה החדה ביותר זה 27 שנים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully