וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: מתחדשת קבלת הקהל בביטוח הלאומי

רוית הכט

3.8.2009 / 0:04

ביה"ד האזורי לעבודה התנה את המשך שביתת העובדים בקבלת קהל, אולם יתר העיצומים יימשכו: לא יהיה מענה טלפוני וקבלת דואר

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים חייב את העובדים השובתים של ביטוח לאומי לחדש את קבלת הקהל בסניפי המוסד החל מהיום (ג'). עם זאת כל שאר צעדי המחאה יימשכו: לא יהיה מענה טלפוני בסניפים, לא יתקיימו פעולות גביה, לא יטפלו במשרד הראשי בדואר ולא יקדמו שינויים במשרד הראשי.

העובדים אף לא יתחילו ביישום "חוק לרון". מדובר בחוק שמאפשר לנכים עובדים להמשיך ולקבל קצבה שהיה אמור להיכנס לתוקפו ב- 1 באוגוסט אולם יישום החוק מעוכב בגלל העיצומים.

בהחלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים נכתב בין היתר: "הנושאים שבגינם נוקטים עובדי הביטוח הלאומי בעיצומים הינם בגדר שביתה כלכלית, שהינה לגיטימית כשלעצמה".

יו"ר ועדי העובדים בביטוח הלאומי, אלי כהן וירון צרפתי אמרו היום כי: "קיבלנו היום חיזוק משמעותי מבית הדין ואנחנו נמשיך בעיצומים. ההנהלה ומשרד האוצר מנסים לשבור את העבודה המאורגנת בביטוח הלאומי והיום בית הדין עמד לצד העובדים ומנע גם הוא את הניסיונות הללו. אנחנו ממליצים שמשרד האוצר וההנהלה יתמקדו במציאת פתרונות לטובת הביטוח הלאומי ולטובת השירות לאזרחים במקום לנקוט בדמגוגיה זולה".

בוועד העובדים של המשרד הראשי טוענים שמשרד האוצר והנהלת הביטוח הלאומי מציגים מצג שווא לציבור ובוחרים לפרסם נתונים מגמתיים כאילו המחלוקת היא סביב תוספת שכר. "אין שחר לדברים" אומרים הועדים בביטוח הלאומי. "משרד האוצר ממשיך בשיטותיו הידועות להכפיש את העובדים כדי להסית את הדיון ממחדליו בכל הנוגע למתן שירותים חברתיים לאוכלוסיות שזקוקות לביטוח הלאומי".

מהנהלת הביטוח הלאומי נמסר בתגובה, כי "השופטת קראה לעובדים לקבל קהל בסוברה שהאמצעי שננקט הינו בלתי מידתי. ההנהלה מביעה סיפוק מהחלטת השופטת והיא תנהל מו"מ אינטנסיבי עם העובדים כדי לפתור את המחלוקות שנותרו בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully