וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בשיא של 9 חודשים

יובל מעוז

3.8.2009 / 20:28

S&P 500 ב-1,000 נקודות. נאסד"ק במרחק נגיעה מ-2,000 נקודות . פורד עולה ב-6.9% לאחר גידול במכירות לראשונה מאז 2007

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים כשהמדדים המובילים מגיעים לרמות בהן נסחרו בפעם האחרונה רק בנובמבר ואוקטובר 2008. מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.1% ל-9,269 נקודות, נאסד"ק מוסיף 1.2% ל-2,002 נקודות ומגיע לרמה בה היה בפעם האחרונה באוקטובר 2008. מדד S&P 500 מוסיף 1.3% ל-1,000 נקודות - הרמה בה היה בפעם האחרונה בנובמבר 2008. בשוק הסולידי עולה התשואה של איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.138% ל-3.639%.

היום יתפרסמו מספר אינדיקטורים כלכליים, ביניהם השקעות בבנייה הארה"ב ביוני, כשההערכות הן לירידה של 0.6%; מדד ISM למגזר הייצור לחודש יולי ונתוני מכירות הרכב לחודש יולי.

שיעור האבטלה בארה"ב צפוי להתחיל לרדת רק במחצית השנייה של 2010, ויצריך צעדים נוספים לעידוד הצמיחה וסיוע לחלשים כמו הארכה של דמי האבטלה - כך אמר אתמול שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, בראיון לרשת הטלוויזיה ABC.

במהלך הראיון, הזהיר גייתנר מפני "החלטות קשות" שייאלץ הממשל לקבל ברגע שהכלכלה תתחיל להתאושש כדי להפחית את הגירעון העצום שצברה ארה"ב בעקבות תוכניותיו של ממשל אובמה לבלום את המשבר הכלכלי והפיננסי. "נעשה כל מה שיידרש כדי להפחית את הגירעון", הוסיף גייתנר, שאמר כי הוא אינו שולל העלאה של מסים בעתיד.

בנקים אמריקאים שקיבלו סיוע במסגרת תוכנית הממשל לחילוץ הבנקים (TARP) גומלים בימים אלה לממשל ומגבירים רכישות של אג"ח ממשלתיות על מנת להשאיר את התשואה נמוכה. אחזקותיהם של בנקים באג"ח של ממשלת ארה"ב הן כיום בהיקף גבוה פי 15.6% מהיקפן לפני שנה - כמעט פי שניים מההיקף הממוצע מאז 1973, לפי נתוני חברת ההשקעות MKM פרטנרס. הבנקים עשויים להגביר את רכישות האג"ח הממשלתיות בעקבות העלייה בפקדונות והאטה בקצב מכירות האג"ח של חברות וסוכנויות ממשלתיות אחרות.

יאהו משנה כיוון

יאהו, שמכרה בשבוע שעבר את עסקי החיפוש המקוון שלה למיקרוסופט בעסקה שאכזבה את המשקיעים, תפנה כעת את העלויות שחסכה בעקבות העסקה מתחום החיפושים לתחומים אחרים, כמו תוכן, באנרים ושירותים סלולריים - כך אמרה מנכ"לית יאהו, קרול בארץ, בראיון ל"ניו יורק טיימס". בשבוע שעבר הכריזו מיקרוסופט ויאהו על שיתוף הפעולה ביניהן בתחום הפרסום והחיפוש המקוון, במטרה להתחרות בדומיננטיות של גוגל בשווקים אלה. היום התפטר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, מתפקידו כחבר דירקטוריון באפל.

מכירות השבבים העולמיות צמחו ברבעון השני ב-17% לעומת הרבעון הראשון של השנה ל-44.2 מיליארד דולר; נפלו ב-20% לעומת הרבעון השני של 2008, לפי איגוד תעשיית המוליכים למחצה. יצרנית השבבים אפלייד מטיריאלס נסחרת בעליות.

חברת בתי ההימורים MGM מיראז' עברה להפסד רבעוני. החברה רשמה ירידה מתונה מהצפוי של 20% בהכנסות ל-1.66 מיליארד דולר.

בבית ההשקעות כלל פיננסים העלו את מחיר היעד למניית טבע ל-60 דולר - כ-12.5% מעל מחיר המניה בשוק.

טאואר וחברת מדיגוס הודיעו היום על הצגת מצלמת הווידיאו הרפואית הקטנה בעולם.

אורבוטק, יצרנית ציוד הבדיקה למסכים ולמעגלים מודפסים, סיימה את הרבעון השני עם הפסד של 1.1 מיליון דולר או 3 סנט למניה לעומת רווח נקי של 5.3 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully