וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווקים המתעוררים החזירו את הירידות

נמרוד הלפרן

3.8.2009 / 21:34

הבורסות חוזרות לרמתן מלפני קריסת ליהמן ברדרס: בורסת קזחסטן זינקה בקרוב ל-10% היום, רוסיה עלתה ב-4.3%, ברזיל מוסיפה 2.5%

בורסות המניות בשווקים המתעוררים בעולם החזירו לעצמן את כל ההפסדים שרשמו מאז קריסת בנק השקעות ליהמן ברדרס בשנה שעברה, אשר גרר את משבר האשראי העולמי. מדד MSCI לשווקים מתעוררים עולה ב-2.6% לרמה של 865.98 נקודות, ונמצא בדרכו לסגירת הגבוהה ביותר מאז ה-12 בספטמבר - יום המסחר האחרון לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס.

בשישה השבועות אחרי קריסת ליהמן - שהיה באותה עת בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב - נפל מדד MSCI של השווקים המתעוררים ב-47%. העליות היום בשוקי המניות בשווקים מתעוררים נרשמות בעקבות עליות חדות במחירי הסחורות וסימני התאוששות במגזר הייצור ברחבי העולם.

לשם השוואה, בעוד שהשווקים המתעוררים השיבו לעצמם את כל הירידות שרשמו מאז קריסת ליהמן, הרי שמדד MSCI של שוקי המניות של השווקים המפתוחים עודנו נמוך ב-22% מרמתו ב-12 בספטמבר, ואילו מדד המניות S&P 500 בארה"ב נמוך ב-27% מרמתו לפני קריסת ליהמן.

מדד Micex של בורסת רוסיה עלה היום ב-4.3%; בורסת קזחסטן זינקה ב-9.7%; בורסת ברזיל עולה ב-2.5%. בורסת שנחאי בסין עלתה היום ב-1.5% - עלייה יומית שלישית ברציפות - לרמתה הגבוהה ביותר מאז מאי 2008.

נתונים שפורסמו במהלך סוף השבוע והיום ברחבי העולם, הצביעו על התאוששות במגזר הייצור הגלובלי. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב עלה בחודש יולי לרמה של 48.9 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר זה 11 חודשים - לעומת 44.8 נקודות בחודש יוני, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 46.2 נקודות. המדד נפל לשפל של 32.9 נקודות בחודש דצמבר. קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 נקודות משקפת ירידה בפעילות מגזר הייצור, ואילו מדד מעל לרמה זו מצביע על צמיחה בפעילות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של בריטניה עלה ביולי לרמה של 50.8 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז מארס 2008 - לעומת רמה של 47.4 בחודש יוני. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה בלבד של המדד לרמה של 47.8 נקודות. קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 נקודות משקפת ירידה בפעילות מגזר הייצור, ואילו מדד מעל לרמה זו מצביע על צמיחה בפעילות. מדד מנהלי הרכש של גוש היורו אף הוא רשם שיפור, אם כי נותר מתחת לרמה של 50 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של סין עלה ביולי זה החודש החמישי ברציפות, לרמה של 53.3 לעומת 53.2 ביוני, לפי נתונים שפורסמו בסוף השבוע בסין.

מחירי הסחורות עשויים להמשיך לעלות ב-2010 לאחר שהמיתון ייחלש - העריך בסוף השבוע הכלכלן נוריאל רוביני, אשר חזה את המשבר הפיננסי העולמי. "ככל שהכלכלה העולמית תתקדם ממיתון לכיוון של צמיחה, נראה עליות נוספות במחירי הסחורות, במיוחד בשנה הבאה", אמר רוביני. "ישנו כעת אור אפשרי בקצה המנהרה".

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספן, אמר אתמול בראיון לערוץ הטלוויזיה ABC כי כלכלת ארה"ב צפויה לשוב לצמיחה מהר יותר משמעריכים מרבית הכלכלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully