וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט שומרת על אופטימיות

יעל חלק

4.8.2009 / 23:10

בתום מסחר הפכפך: דאו ג'ונס עלה ב-0.35% נאסד"ק הוסיף 0.1%. מלאנוקס, שהודיעה כי תרכוש את חברת הסטארט אפ קופרגייט, נפלה ב-17%

המשקיעים בוול סטריט מתעקשים לשמור על אופטימיות ויום תנודתי ננעל בעליות שערים קלות: מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.35% לרמה של 9,913 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 2,011 נקודות. מדד S&P 500 הוסיף 0.3% לרמה של 1,005 נקודות. בשוק הסולידי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב נחלשו והתשואה עליהן עלתה ב-0.04% לרמה של 3.679%.

ההכנסה האישית של תושבי ארה"ב ירדה ב-1.3% בחודש יוני לעומת החודש הקודם ומחקה עלייה של 1.3% שנרשמה בחודש מאי. העלייה בחודש מאי היתה הודות לתשלומי תמריצים חד פעמיים מטעם הממשל האמריקאי, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. הירידה בהכנסה האישית ביוני היתה החדה זה ארבע שנים.

ללא חישוב תשלומי התמריצים במאי, ירדה ההכנסה האישית ב-0.1%. ההכנסה הפנויה בחישוב ריאלי ירדה ב-1.8% בחודש יוני, לאחר עלייה של 1.5% במאי.

הצריכה הפרטית ירדה ב-0.1% ביוני לעומת מאי בחישוב ריאלי - הירידה השלישית בארבעת החודשים האחרונים. שיעור החיסכון ירד ל-4.6% ביוני לעומת 6.2% בחודש מאי. ההכנסה האישית ירדה ב-1.7% מאז תחילת המיתון לפני 19 חודשים.

מספר החוזים למכירת בתים קיימים שנחתמו בארה"ב עלה ביוני זה החודש החמישי ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר מאז שנת 2003 - סימן נוסף לכך שהחלה ההתאוששות בשוק הדיור האמריקאי.

מספר החוזים גדל ביוני ב-3.6% לעומת החודש הקודם לאחר עלייה של 0.8% בחודש מאי, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. לעומת יוני 2008, גדל מספר החוזים ב-6.7%. בדרום ארה"ב נרשם גידול של 7.1% במספר החוזים שנחתמו ובמערב ארה"ב גדל מספרם ב-2.9%. במערב התיכון של ארה"ב גדלו ב-0.8% ובצפון מזרח המדינה צמחו ב-0.4%.

הפסד רבעוני שלישי ברציפות לטויוטה

המוניטין של בנק ההשקעות גולדמן סאקס בקרב הציבור בארה"ב ובקרב מומחים במגזר הפיננסים בארה"ב נפגע במהלך השנה האחרונה - כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס". המוניטין של בנק מורגן סטנלי, היריב הוותיק של גולדמן סאקס, נפגע גם הוא לפי הסקר, אך המשתתפים אמרו כי הם מכבדים ומעריכים את מורגן סטנלי יותר מגולדמן סאקס.

ענק הבנקאות השווייצי UBS דיווח היום על הפסד של 1.4 מיליארד פרנק שווייצי (1.3 מיליארד דולר), ההפסד הרבעוני השלישי שלו ברציפות והשביעי שלו בשנתיים האחרונות בעקבות עלויות הקשורות לארגון מחדש והפרשות הקשורות למכירת נכסים. ההפסד הנקי של UBS התרחב ל-1.4 מיליארד פרנק שווייצי (1.3 מיליארד דולר) ברבעון השני של 2009 לעומת הפסד של 395 מיליון פרנק ברבעון המקביל שנה קודם.

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, דיווחה היום על הפסד רבעוני שלישי ברציפות, בשל צניחת מכירות הרכב ביפאן ובארה"ב והתחזקות הין. החברה רשמה הפסד של 77.8 מיליארד ין (818 מיליון דולר) ברבעון השני של 2009, שהיה הראשון בשנת הכספים שלה, לעומת רווח של 353.7 מיליארד ין ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מג’יק יצרנית טכנולוגיה גלובלית של פלטפורמות יישומים ואינטגרציה, הנמצאת בשליטת קבוצת פורמולה, סיימה את הרבעון הראשון כאשר ההאטה ניכרת בתוצאותיה ביחס לרבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי של מג'יק ב-1.1 מיליון דולר או 3 סנט למניה לעומת רווח נקי של 1.7 מיליון דולר או 5 סנט למניה ולעומת 714 אלף ברבעון הראשון.

נובה מכשירי מדידה, ספקית פתרונות המטרולוגיה, סיימה את הרבעון השני עם שיפור מסויים בהכנסותיה ביחס לרבעון הראשון, אך ירידה לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד הנקי של נובה במאה אלף דולר ואיזון ברווח למניה, לעומת הפסד נקי של 1.3 מיליון דולר או 7 סנט למניה ברבעון המקביל. ברבעון הקודם עמד ההפסד הנקי על 1.7 מיליון דולר או 9 סנטים למניה.

טבע קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גירסה גנרית ל-Nasacort ספריי במתן באמצעות האף, לטיפול בסימפטומים של אלרגיות וילדים בגיל 6 ומעלה. פריגו (-0.14% , 27.99), שפיתחה את המוצר, תתחלק עם טבע בהוצאות השיווק של המוצר וברווחים משיווקו. המכירות של Nasacort במונחי מחיר תרופת המקור הסתכמו ב-305 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2009.

מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד, תרכוש את חברת הסטארט אפ קופרגייט, המפתחת שבבים לרשתות תקשורת מולטימדיה ביתיות, תמורת כ-200 מיליון דולר. בחודשים האחרונים הביעו כמה חברות עניין ברכישת קופרגייט תמורת 250-150 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully