וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריגו וטבע קיבלו אישור לשיווק תרופה לאלרגיה עם מכירות של 305 מיליון דולר

מאת יורם גביזון

5.8.2009 / 7:08



>> רשות המזון והתרופות האמריקאית (fda) אישרה לחברת טבע לשווק גרסה גנרית לנסקורט (nasacort) -תרסיס לאף לטיפול בסימפטומים של אלרגיות אצל ילדים בני שש ויותר. פריגו, שפיתחה את התרסיס, תתחלק עם טבע בהוצאות השיווק וברווחים שיניבו המכירות. מכירות נסקורט הסתכמו ב-305 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני האחרון.

טבע הגישה את הבקשה לאישור שיווק הגרסה הגנרית של נסקורט באמצעות החברה הבת באר. הבקשה הסתמכה על סעיף 4 בחוק הץ' ווקסמן, שמעניק לחברה הראשונה שמערערת בהצלחה על תוקף הפטנט שמגן על תרופה בלעדיות של שישה חודשים לשיווק הגרסה הגנרית שלה.



טבע ויצרנית נסקורט, חברת סנופי אוונטיס, חתמו על הסכם פשרה שלפיו החברה הישראלית תהיה רשאית לשווק את הגרסה הגנרית של התרסיס החל ביוני 2011. באר היא החברה היחידה שהגישה את הבקשה לשיווק הגרסה הגנרית לתרופה, ולכן תהיה היחידה שתשווק גרסה גנרית של התרופה גם לאחר שיסתיימו ששת חודשי הבלעדיות הפורמלית - שכן גם אם חברה גנרית נוספת תגיש בקרוב בקשה לייצור התרופה היא תתבע על ידי סנופי ותהיה מנועה משיווק התרופה במשך 30 חודשים לפחות.



לפי הערכות, מחירה של התרופה יירד ועקב כך יצטמצם שווי השוק שלה ל-250 מיליון דולר עד לתחילת השיווק של הגרסה הגנרית ביוני 2011. מחיר התרופה הגנרית יהיה נמוך ב-40% מזה של התרופה המקורית. נתח השוק של פריגו וטבע יהיה 80% - ככל הנראה בשל ההסכמה בין החברות לבין סנופי לגבי אי שיווק גרסה גנרית באישור.



אם ההערכות יתבררו כמדויקות, מכירות הגרסה הגנרית של טבע ופריגו יסתכמו ב-120 מיליון דולר בשנה. הרווח הנקי של כל אחת מהחברות משיווק התרופה יהיה 30 מיליון דולר בשנה - כלומר 32 סנט למניית פריגו ו-3.3 סנטים למניית טבע. זאת כאשר הרווח הצפוי למניית פריגו ב-2010 ללא הרווחים מהתרופה הוא 1.98 דולרים והרווח הצפוי למניית טבע ללא הרווחים מהתרופה הוא 4.26 דולרים. מכך עולה ששיווק הגרסה הגנרית לנסקורט משמעותי בעיקר לפריגו, משום שיגדיל את הרווח למניה ב-15% ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully