וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן לוין נכנס בחריגות השכר

השבוע החלה לפעול באגף הממונה על השכר הוקמה יחידת חקירות שתפעל מול מנהלים שאישרו חריגות שכר

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין, פועל להגברת פעולות האכיפה בנושא חריגות שכר, שניתן ללא אישור ובניגוד להסכמי עבודה.

השבוע, בהתאם להחלטת הממשלה, החלה לפעול יחידת חוקרים בראשות סגנית הממונה על השכר, אתי גבאי-מורלי. יחידת החוקרים החדשה תבחן את הליך "אישורי" חריגות השכר בגופים ציבוריים שמתוקצבים ונתמכים על ידי המדינה. החוקרים יפעלו לאיתור מנהלים שאישרו חריגות שכר, נקיטת צעדים משמעתיים מול המנהל ואף העמדה לדין משמעתי אם יהיה בכך צורך.

לדברי לוין, "אגף השכר פועל מתוקף חוק לצמצום תופעת תוספות שכר שניתנו שלא כדין ולהשבת שכר לקופות הגופים המפוקחים. לרוב, חריגות שכר אינן "צצות" יש מאין בתלוש השכר, הן ניתנות ומאושרות על ידי מנהלים בדרגות שונות. אגף השכר דורש ממנהלים לגלות אחריות ציבורית לכספי ציבור לצד הסמכות הניהולית שברשותם ולפעול למיגור התופעה. אנו נדרוש ממנהלים לתת את הדין ואם יידרש נפעיל את הסנקציות שהחוק מתיר לנו. אני סבור כי צירוף יחידת החקירות לאגף השכר תחזק את פעולות האכיפה אל מול מנהלים ולא רק מול העובדים".

לוין הוסיף כי הוא בטוח שגם ראשי ההסתדרות וארגוני עובדים נוספים יתמכו במהלך וציין כי הוא מקווה שגם הם יפעלו להטלת סנקציות כנגד ראשי ועדים שישתפו פעולה עם אישורים מעין אלה, "שבסופו של יום פוגעים בעובדים שנאלצים להשיב כספים ולשלם את המחיר".

יחידת החקירות תעסוק בהכנת תביעות משמעתיות כנגד מנהלים ובכירים המאשרים חריגות שכר וכנגד בעלי תפקיד אשר אינם מיישמים החלטות מנהליות, דוגמת החלטות הממונה על השכר להפסקת תשלומי תוספות שכר שלא כדין. התביעות המשמעתיות יופנו גם כנגד אותם מנהלים ובכירים אשר אינם נענים לדרישת הממונה לקבלת מידע ונתוני שכר.

חוקרי היחידה הינם משפטנים ורואי חשבון שהוכשרו והוסמכו לתפקיד והם מחזיקים בסמכות חקירה על-פי פקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות). החוקרים יערכו ביקורות בגופים המתוקצבים והנתמכים, יאספו ראיות ומסמכים רלוונטיים במסגרת גביית עדויות ויזמנו לחקירה בעלי תפקידים בהתאם לצורך. על בסיס זה יגבשו החוקרים את התשתית לכתבי התובענה בשיתוף ובהנחיית פרקליטות המדינה. עבודת החוקרים תביא להטלת סנקציות שונות, בהתאם לחומרת המעשים, ובמקרים קיצוניים אף לשלילת משכורת או גמלה, פיטורין והרחקה לצמיתות מהשירות הציבורי.

במקרים בהם התשתית הראייתית תצביע על חשד לעבירות פליליות, מעבר לעבירת המשמעת, יועברו הממצאים לרשויות הרלוונטיות (משטרה, רשות המיסים, וכו') ויוקם צוות חקירה משותף וזאת על מנת למצות את הדין בערכאות המתאימות.

עבודת יחידת החקירות החדשה תהווה נדבך משלים לפעולות יחידת האכיפה בראשות שמואל נחמני, אשר פועלת מזה 12 שנים לאיתור עובדים שמקבלים שכר חורג. פעולות היחידה לאורך השנים הביאו להפסקת תשלומי שכר שניתנו לעובדים שלא כדין ולהשבת שכר בגובה של מיליארדי שקלים לקופת הגופים הציבוריים.





  • עוד באותו נושא:
  • אילן לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully