וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המשכנתאות עדיין לא יציבה: פאני מיי דיווחה על הפסד ענק ופנתה למשרד האוצר לסיוע

סוכנויות הידיעות

7.8.2009 / 9:29

פאני מיי, שדיווחה על הפסד רבעוני של 14.8 מיליארד דולר, פנתה לממשל וביקשה סיוע בסך 10.7 מיליארד דולר



ענקית המשכנתאות הממשלתית האמריקאית פאני מיי פנתה אתמול למשרד האוצר האמריקאי וביקשה סיוע נוסף בסך 10.7 מיליארד דולר לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 14.8 מיליארד דולר בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור האמריקאי.



פאני מיי, ספקית המשכנתאות הגדולה בארה"ב, דיווחה על הפסד של 14.8 מיליארד דולר ברבעון השני של 2009 - הפסד רבעוני שמיני ברציפות - לעומת הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן והפסד של 23.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. החברה דיווחה אתמול על "אי ודאות משמעותית" בנוגע לבריאותה הפיננסית וציינה כי תזדקק לחבילת סיוע שלישית כדי להמשיך לפעול.



"אנחנו תלויים בתמיכה המתמשכת של משרד האוצר כדי להמשיך לפעול", הודיעה פאני מיי בהודעה שמסרה לרשות ני"ע בארה"ב (sec). כ-4% מהמשכנתאות שפאני מיי העניקה או ערבה להן היו במצב של שמיטת חוב נכון ל-30 ביוני לעומת 1% בתקופה המקבילה שנה קודם לכן.



פאני מיי ומקבילתה פרדי מאק, אשר ביחד מחזיקות או מעניקות ערבות ל-31 מיליון משכנתאות בסך 5.4 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב - קיבלו עד כה סיוע בסך 96 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, שהלאים אותן בספטמבר במטרה למנוע את קריסתן ולהבטיח כי ימשיכו לתמוך בשוק הדיור.



פאני מיי ופרדי מאק מהוות חלק מרכזי בתוכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לבלום את ההידרדרות בשוק הדיור האמריקאי באמצעות מימון מחדש או שינוי תנאי המשכנתאות של קרוב ל-9 מיליון אמריקאים.



שתי החברות הנמיכו את תנאי הסף לקבל הלוואות במהלך הפריחה של בועת הנדל"ן בארה"ב ונפגעו קשות מהתפוצצות הבועה. בעת הלאמתן הבטיח הממשל להעביר עד 400 מיליארד דולר לשתי ענקיות המשכנתאות. הסיוע שקיבלו עד כה שני רק לסיוע הפדרלי שקיבלה ענקית הביטוח aig, שקיבלה 182.5 מיליארד דולר. פרדי מאק צפויה גם היא לדווח על תוצאותיה הרבעוניות מאוחר יותר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully