וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט פישר מפסיק לעבוד? הדולר בירידה

יובל מעוז

7.8.2009 / 16:16

אחרי שלושה ימים של עליות: הדולר נחלש ב-0.5% ל-3.912 שקלים. מאז הודיע בנק ישראל על רכישות מט"ח השלים הדולר זינוק של 4.5%

השפעת ההודעה של בנק ישראל נמשכה שלושה ימים ברציפות עם עלייה של כ-5% בשער הדולר, אך היום נרשמה הפסקה קלה בעלייה החדה בשער החליפין. לאחר שלושה ימים של עליות ירד היום שערו היציג של הדולר ב-0.5% לרמה של 3.912 שקלים. מאז הודיע בנק ישראל ביום שני על המשך רכישות המט"ח במסגרת המסחר היומי, התחזק הדולר ב-4.5%.

שערו היציג של היורו ירד גם הוא היום והמטבע האירופי נחלש מול השקל ב-0.6% ל-5.621 שקלים. מתחילת השבוע, עלה שער היורו ב-5.1%. בעולם נחלש הדולר ב-0.1% ל-1.436 דולר ליורו.


הטלטלה בשוק המט"ח החלה ביום שני כשנגיד בנק ישראל הפתיע את שוק המט"ח והודיע כי הבנק "יפעל במקרה של תנודות חריגות בשער החליפין, אשר אינן תואמות את התנאים הכלכליים הבסיסיים או כאשר שוק המט"ח אינו מתפקד כיאות".

בנק ישראל ציין בהודעתו כי ימשיך לרכוש מדי יום 100 מיליון דולר - מהלך בו החל הבנק כבר לפני שנה, אז נסחר הדולר ברמה של 3.20 שקלים.

התחזקות הדולר מול השקל היתה בניגוד למגמה בעולם. לפי מחלקת המחקר של בנק לאומי, בעולם נחלש הדולר השבוע על רקע המשך הסנטימנט החיובי בשווקי ההון. היחלשות הדולר בעולם נובעת מפרסום נתוני מקרו טובים ביניהם פרסום תוצאות מדדי הייצור במדינות המפותחות שהצביעו על מגמת שיפור. עוד פורסם כי במהלך הרבעון השני של שנת 2009, התכווצה הכלכלה האמריקאית בשיעור נמוך מהציפיות המוקדמות. נתונים אלו העלו את מפלס האופטימיות בקרב המשקיעים ועודדו אותם להסיט השקעות מנכסים בטוחים יותר, שבראשם האג"ח הממשלתיות האמריקאיות והדולר, לעבר נכסים מסוכנים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully