וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה באבטלה שלחה את וול סטריט לעליות

ניר צליק

7.8.2009 / 23:10

הירידה הבלתי צפויה במספר המובטלים עודדה את המשקיעים: דאו ג'ונס עלה ב-1.2% לשיא שנתי, נאסד"ק טיפס ב-1.4%. טאואר עלתה ב-10%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע נתוני התעסוקה הטובים מהצפוי שפורסמו הערב. דאו ג'ונס עלה ב-1.2% ל-9370 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-1.4% ל-2000 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1.3% ל-1010 נקודות.

בסיכום שבועי, עלה נאסד"ק ב-1.1%, דאו ג'ונס הוסיף 2.2% ו-S&P 500 התחזק ב-2.3%. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.108% ל-3.854%.

בגזרת המקרו, שוק התעסוקה בארה"ב השיל פחות משרות מהצפוי בחודש יולי ושיעור האבטלה רשם ירידה בלתי צפויה, סימנים לכך שהכלכלה האמריקאית מתחילה להתייצב לאחר שנכנסה למיתון החמור ביותר שלה מאז השפל הגדול - כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. המגזר הלא-חקלאי בארה"ב קיצץ 247 אלף משרות בחודש יולי, מתחת לתחזיות הכלכלנים, שצפו ירידה של 325 אלף משרות. שיעור האבטלה ירד מרמה של 9.5% לרמה של 9.4%, לעומת תחזיות הכלכלנים שצפו כי שיעור האבטלה יעלה ביולי לרמה של 9.6% - שיא של 26 שנים.

ענקית המשכנתאות הממשלתית האמריקאית פאני מיי פנתה אתמול למשרד האוצר האמריקאי וביקשה סיוע נוסף בסך 10.7 מיליארד דולר לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 14.8 מיליארד דולר בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור האמריקאי. זאת, לעומת הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן והפסד של 23.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.

ענקית הביטוח המולאמת AIG דיווחה היום על הרבעון החיובי הראשון שלה מאז הרבעון השלישי של 2007, בעקבות התייצבות בפעילותן של חטיבות אחדות של החברה ועל רקע התקדמות בתוכנית הארגון מחדש של החברה. הרווח הנקי של AIG ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני הסתכם ב-1.8 מיליארד דולר, או 2.30 דולר למניה, לעומת הפסד של 5.4 מיליארד דולר או 41.13 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2008. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-29.52 מיליארד דולר במהלך הרבעון, זינוק של 48% לעומת הכנסות של 19.93 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. תוצאותיה של AIG היו גבוהות מתחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תדווח על רווח של 1.67 דולר למניה. מאז תחילת השבוע זינקה מניית החברה ב-71%.

ברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של המשקיע המיליארדר וורן באפט, צפויה לדווח על הרבעון הטוב ביותר שלה זה שנתיים - לפי המדד החביב על באפט עצמו: הערך המאזני של החברה. להערכת אנליסטים, הערך המאזני של ברקשייר עלה ברבעון השני, לאחר שני רבעונים רצופים של ירידות, הודות לעלייה של כ-11 מיליארד דולר בשווי המניות בהן מחזיקה החברה, והתאוששות בשוק הנגזרים על שוקי המניות.

במניות הישראליות, רק שתי מתחרות נותרו כעת בהתמודדות על רכישת חברת הסלולר פרטנר, וזאת לאחר שקרן פרימרה (Primera) הזרה הודיעה להאצ'יסון (המחזיקה בפרטנר) כי היא פורשת מהמרוץ. מוקדם יותר היום יצאה קרן פימי של ישי דוידי מהמירוץ לרכישת החברה, ככל הנראה על רקע העובדה כי המחיר שהציעה היה נמוך משמעותית מזה שהוצע על ידי המתמודדות האחרות.

טבע נסחרת על רקע תביעה שהגישה כנגד מריל לינץ' על שידול החברה לרכוש ניירות ערך מגובות משכנתאות בהיקף של 273 מיליון דולר. "טבע ספגה הפסדים כתוצאה מרכישת ה-CDO (ניירות ערך מגובות משכנתאות) שהונפקו על ידי מריל לינץ'", נכתב בתביעה שהגישה החברה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, כך נמסר מבלומברג. יצרנית התרופות הגנריות טוענת כי היא היתה סבורה שניירות הערך יהיו קלים למכירה אך אלה התגלו כחסרי נזילות.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר ניתן למנות את אורמת טכנולוגיות, שפירסמה את דו"חותיה שלשום לאחר המסחר, וכן את גיוון אימג’ינג, שפירסמה אף היא דו"חות שלשום לאחר המסחר. טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, עשויה אף היא לעורר עניין, על רקע מספר עסקות עליהן דיווחה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully