וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרים לעזריאלי: 4 מגדלים יוקמו ליד נתיבי איילון

גיא ליברמן

9.8.2009 / 9:12

המגדלים, כל אחד בן 50 קומות, ייבנו חצי ק"מ צפונית לעזריאלי על מגרשים שבבעלות תנובה וקופ"ח כללית

גדות האיילון בתל אביב יתחדשו במגדלים - כך מבטיחה תוכנית בנייה ענקית שאושרה בימים האחרונים. על פי התוכנית, ייבנו 4 מגדלים בני 50 קומות ועוד כמה מבנים בני 6 קומות שייעודם העיקרי משרדים ומסחר. היקף הפרויקט - כ-30 אלף מ"ר פחות מעזריאלי. הוא ייבנה על מגרשים כחצי קילומטר צפונית לעזריאלי, שבבעלות תנובה ושירותי בריאות כללית.

שתי החברות מקדמות את הפרויקט זה עשר שנים, לאחר שהעבירו את פעילויותיהן מהמתחם. כל אחת מהחברות מחזיקה במגרש נפרד, אלא שהן הבינו כי כדי לצלוח את הליכי התכנון הארוכים כדאי לשלב כוחות. השתיים את האדריכל משה צור שתיכנן את התב"ע (תוכנית בניין עיר) למתחם ששטחו הכולל 37 דונם. כחלק מהתוכנית שאושרה שונה ייעוד הקרקע מתעשייה לאזור עסקי משולב, שיכלול שימושים של משרדים, מסחר

הבנייה במתחם (שטחים עיקריים) הן 143,248 מ"ר - כאמור, כ-30 אלף מ"ר פחות ממרכז עזריאלי כולו. בנוסף יכלול המתחם 4,500 מ"ר למבני ציבוריים, כאשר שליש מאלה ייוחדו למשרדי עיריית תל אביב, המחזיקה בחלק מהקרקע. עוד נקבע כי אם יחליטו על כך בעלות הקרקע, ייעוד כרבע מתוכניות הבנייה יהיה מגורים. במלים אחרות - ניתן יהיה לבנות במתחם כ-350 דירות. בנוסף יכלול המתחם מרתפי חנייה, וכן מחסנים עירוניים בשטח 1,000 מ"ר.

בלב המתחם תיבנה כיכר גדולה שתנקז תנועה רגלית בכמה כיוונים: במפלס עילי לכיוון דרך בגין ושדרות שאול המלך, במפלס תחתי לכיוון גן וולבלסקי הנמצא ממערב למתחם וכן לתחנת הרכבת התחתית שתמוקם בסמוך לפרויקט בדרך בגין.

על פי תוכנית משלימה שתהיה המשך למרכז העסקים החדש, יבנה גשר ברוחב 50 מטר, שיחבר את באי המקום לגדה המזרחית של האיילון ולרחוב עמק ברכה. לדברי אדריכל שי בוכמן מצוות מרכז של אגף ההנדסה בעיריית תל אביב, הגשר אמנם יכלול שני נתיבי תחבורה למכוניות (אחד לכל כיוון), אבל חלקו העיקרי יוקצה להולכי רגל ולאופניים.

מי צריך כ"כ הרבה משרדים?

האם תל אביב זקוקה לכל כך הרבה משרדים? התוכנית שאושרה היא חלק ממתחם המע"ר (מרכז עסקים ראשי) הצפוני של תל אביב שבנייתו תשנה את הנוף של תל אביב באזור נתיבי איילון. מעבר למרכז עזריאלי שבו 3 מגדלים מהגבוהים בישראל, עתיד להיבנות מגדל משרדים במקום בית ידיעות אחרונות שניצב צפונית לעזריאלי. סמוך לו ניצב בית אגד שבמקומו ייבנה בניין משרדים בגובה 65 קומות.

מצפון לבית אגד יוקמו 4 המגדלים על המגרשים של תנובה ושירותי בריאות כללית. בהמשך, בכיוון צפון, ייבנו עוד שלושה מגדלי משרדים: האחד, במתחם פז; השני, שבנייתו בעיצומה - בית קרדן; השלישי - בניין משרדים בן 21 קומות צפוי להחליף את מבנה אולם האירועים רסיטל. ואולם גם כאן לא יסתיימו הפרויקטים הגבוהים באזור. מצדו המזרחי של איילון מתוכננים מגדלי משרדים נוספים - חלקם בשטח תל אביב, ואחרים בשטח המוניציפלי של עיריית גבעתיים.

האדריכל, משה צור, שתיכנן את מתחם תנובה ושירותי בריאות כללית מסביר מה עמד לנגד עיניו. "כידוע התוכנית תהיה בלב מה שמכונה המע"ר הצפוני בתל אביב", אמר. "זו רצועה שמתחילה בעזריאלי ונגמרת בארלוזורוב, ולכן יש חשיבות לנושא התנועה של הולכי הרגל במרחב הציבורי. חלק ניכר מתנועת הולכי הרגל במתחם תתנקז לכיכר שתיבנה במרכזו. בחללים בתחתית המבנים שיפנו לכיכר ייפתחו בתי קפה, מסעדות וחנויות תואמות שיאפשרו מרכז חיים עירוני תוסס.

להערכתך בתנובה ובשירותי בריאות כללית יבקשו לשלב מגורים במתחם?

"אני מאוד ממליץ שכן. אני מאמין בעירוב שימושים כי החיים יותר פעילים ותוססים במשך יותר שעות כשתנועת הולכי רגל לא פוסקת".

מתי להערכתך נראה את תחילת הבנייה?

"מה שנותר כעת לעשות זה לאשר תוכנית עיצובית ומיד לאחר מכן ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה. אני מעריך שזה לא יהיה תהליך ארוך. רוב התהליך כבר נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully