וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבמ תפטר השנה 16 אלף עובדים בארה"ב

9.8.2009 / 10:44

כך מעריך ארגון עובדי החברה, שבדרך כלל מנהלת מסעות פיטורים בדיסקרטיות. מספר עובדי החברה יורד זו השנה השלישית ברציפות

צמצומים בכוח העבודה של יבמ תמיד נעשו באופן דיסקרטי במיוחד. פיטורי עובדים בדרך כלל מפוזרים על פני משרדיה השונים של החברה בארה"ב, ובמספרים נמוכים מספיק כך שלא יחייבו התייחסות לחוקים פדראליים הנוגעים לפיטורים המוניים. השבוע שעבר לא היה יוצא מן הכלל מבחינה זו, כאשר ענקית מחשוב פיטרה עובדים מחטיבת השירותים העסקיים הגלובליים. יבמ לעולם אינה מוסרת מידע אודות הקיצוצים, היקפם או מיקומם. היא לעולם אינה אומרת יותר מאשר אמרה בסוף השבוע בהודעה רשמית: "יבמ מנהלת באופן קבוע ורציף את המשאבים שלה, ובכלל זאת 400 אלף עובדיה, בהתאם לדרישות מצד הלקוחות".

המשמעות היא שמירב המידע אודות הצמצומים בכוח האדם של יבמ מגיע משני מקורות - הדו"ח השנתי של החברה, שמראה את השינוי השנתי במספר העובדים בארה"ב, ו-Alliance@IBM (ארגון דמוי ועד עובדים ששם לעצמו למטרה לדאוג לרווחה ולזכויות של עובדי החברה). הארגון טוען כי 184 עובדים פוטרו בסיבוב הקיצוצים האחרון, אולם לי קונרד, המתאם הארצי של Alliance@IBM, אומר כי הוא מאמין שהמספר האמיתי גבוה יותר.

בחודש ינואר העריך קונרד שעד 16 אלף עובדים עלולים לאבד השנה את מקום עבודתם, והוא עדיין עומד מאחורי הערכה זו. בהתבסס על ספירת הארגון, לפחות 10,000 עובדים כבר פוטרו השנה עקב המיתון ועקב מעבר למיקור חוץ. "זה לא הוגן שיבמ ממשיכה לשמור את מספר המפוטרים ואת מקומם בסוד", אומר קונרד. "היא צריכה לומר את האמת בגלוי לגבי כמה אנשים איבדו את מקום עבודתם לטובת מיקור חוץ. אנחנו קוראים לשקיפות מלאה".

הדו"ח השנתי של יבמ, הצפוי בחורף הקרוב, יסכם קרוב לוודאי את ההשפעה על כוח האדם המצטמצם של יבמ בארה"ב. ב-2006 העסיקה החברה 127 אלף עובדים במדינה, ב-2007 המספר ירד ל-121 אלף, ואילו בשנה שעברה ל-115 אלף. במקביל, מספר עובדי החברה בהודו, ברזיל ומדינות נוספות עלה בהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully