וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ופר מהאוצר: מענק של 130 מיליון שקל ליזם שיקים את בית החולים החדש באשדוד

רוני לינדר-גנץ

9.8.2009 / 11:20

שלוש הקבוצות המתמודדות במכרז להקמת בית החולים הן אפריקה ושתי קופות החולים הגדולות - מכבי והכללית



משרד האוצר משנה כיוון: יעניק מענק הקמה בגובה של 130 מיליון שקל ליזם שייבחר להקים את בית החולים החדש באשדוד - כך נקבע במכרז שתפרסם היום ועדת המכרזים הבין-משרדית להקמת בית החולים בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, גיל שבתאי. הסכום יועבר ליזם בהתאם לאבני דרך שייקבעו מראש.



הקמת בית החולים קורמת עור וגידים לאחר שנים ארוכות של מאבק מתוקשר של תושבי העיר בה חיים יותר מ-200 אלף תושבים. באחרונה ניסה משרד האוצר, שהתנגד לאורך השנים להקמת בית החולים, לדחות את פתיחתו לשנת 2020 במסגרת חוק ההסדרים, וכן להסיר את אחריות המדינה מהמהלך, אך המהלך טורפד.



שלוש הקבוצות המתמודדות במכרז להקמת בית החולים החדש הן אפריקה ישראל בשיתוף דניה סיבוס וחברת מיזמים, ושתי קופות החולים הגדולות: מכבי באמצעות אסותא, רשת בתי החולים הפרטיים שלה וחברת אביב, והכללית - באמצעות מכון מור עם אורתם-סהר. ממשרד האוצר נמסר כי הצעות הקבוצות ייבחנו על ידי ועדת המכרזים בהתאם לפרמטרים מקצועיים, פיננסיים וכלכליים שעל פיהם ייבחר היזם. המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ל-17 בנובמבר 2009.



הקבוצה הזוכה תופקד על התכנון, ההקמה, המימון וההפעלה של בית החולים, שמיועד להיבנות על קרקע בבעלות עיריית אשדוד ומינהל מקרקעי ישראל בשטח של 70 דונם במזרח העיר. בית החולים יכלול את כל המחלקות הנדרשות להפעלת בית חולים ציבורי-כללי, ובכלל זה חדר מיון, טיפול נמרץ, מחלקות בתחומים שונים כמו כירורגיה, לב, יולדות, ילדים, אורתופדיה ועוד. היזם שיזכה במכרז יתחייב להקים את בית החולים ולהפעילו בתוך חמש שנים מיום קבלת אישור ההקמה.



באחרונה הודיעה עיריית אשדוד כי תעניק לזוכה במכרז חבילת תמריצים הכוללת, בין השאר, הקלות משמעותיות בנושא הארנונה: פטור מלא מארנונה לחמש שנים בשטחים הציבוריים של בית החולים ופטור מלא למשך שנתיים בשטחים המסחריים שלו, ובנוסף הנחות בארנונה לעשר השנים הראשונות.



בית החולים באשדוד ייבדל מבתי חולים ממשלתיים, בכך שהפעילות בו תהיה בחלקה פרטית: משרד האוצר יאפשר הפעלת שירותי רפואה פרטיים (שר"פ) בהיקף של עד 25% מפעילותו של בית החולים, כך שהמטופלים יוכלו לבחור מנתח תמורת תשלום - דבר שנאסר בבתי חולים ציבוריים וקיים היום בבתי החולים הירושלמים הדסה ושערי צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully