וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם קוגל: הדולר האמריקאי יורד, לטובת הזדמנויות השקעה אחרות

TheMarker

9.8.2009 / 11:20

מדדי החוזק של שיטת Point & Figure המאפשרים לנו למדוד את חוזקו של כל נייר ערך מול כל נייר ערך אחר, ממשיכים לכוון אותנו לכוכבי ההשקעות של סביבת הדולר היורד הנוכחית



האסטרטגיה העכשווית



ישנה סבירות גבוהה להמשך ירידת הדולר ביחס לשאר מטבעות העולם. בהנחה זו, יש להמשיך בהגנת נכסים דולריים באמצעים שונים שיפורטו מטה. מנגד, יש עדיפות להשקעות במניות ותעודות סל גלובליות עם דגש על השווקים המתעוררים, הנפט, השווקים המפותחים, סחורות, מטבעות גלובליות, איגרות חוב ממשלתיות מחוץ לארה"ב וזהב.



בארה"ב, רצוי לשים דגש על סקטורים, מניות ותעודות סל מוטי אנרגיה וחומרי גלם. ברקע, השוק האמריקאי שהסתובב מעלה מאז מארס, ממשיך במגמה חיובית לכיוון מעלה, אך בטווח הקצר הוא גבוה ובקניית יתר, ויצדיק מימוש ומנוחה שיכולה לשמש לאיסוף מחודש של השקעות עם יחס סיכוי-סיכון גבוה יותר. בכל בחירה וכניסה לנייר ערך מסוים, יש לבדוק את כדאיות הכניסה, על ידי הגדרת המיקום הנכון של הסטופ (הגנה) ובדיקת יחס סיכוי-סיכון סביר המצדיק את ההשקעה, ולהימנע מרמת סחירות נמוכה.



הדולר האמריקאי



במקום להוסיף לניתוחים הכלכליים והאחרים על תחכום או טיפשות הנגיד בקניית מיליארדי דולרים לתמיכה בדולר, עדיף להתרכז בהזדמנויות העכשוויות התואמות סביבת "דולר נופל". בכל מקרה, אין להסיק שמהלכי הנגיד מרמזים דבר או חצי דבר על עדיפות בקניית הדולר, ולכן נשאיר לנגיד את משחק הסולו וחלילה לנו מלהצטרף אליו. המדדים העכשוויים אינם עומדים לצידו.



לרוב מטבעות העולם יש עדיין יתרון על הדולר האמריקאי. לאחר שישה שבועות בהן נהנה הדולר ממומנטום חיובי, הוא השתנה לשלילי בשבוע האחרון. גם בתקופת המומנטום החיובי הוא לא הראה ניצוץ חיובי, ואינדקס הדולר dx/y, המתאר את כוח הקנייה של סל מטבעות עולמי על ידי הדולר, המשיך במגמה מטה עם איתותי מכירה חדשים. פירושו, המשך היחלשות הדולר היום לתקופה הקרובה, ביחס למטבעות העולם.



מאז השיא במארס, המשיך הדולר במגמה מטה. הירידה בשנתיים האחרונות אופיינה בשלוש "תעלות", כאשר האחרונה היא ירידה מחודשת של הדולר הנמשכת עד היום, מה שתומך וממשיך לתמוך ביתרון החשיפה למטבעות אחרות לניהול מזומנים, מחוץ לדולר.



בטווח הקצר, נראה שהמגמה והאיתותים לכל רוחב המגוון של מטבעות גלובליות ימשיכו להראות עדיפות למטבעות החזקות שימשיכו להתחזק (כמו הדולר האוסטרלי, הלירה האנגלית).



ההתפתחויות האחרונות התומכות בתזה של דולר יורד מפורטות מטה:
אינדקס הדולר ממשיך ליפול ובימים האחרונים שבר מטה את השפל של יוני 2009, אך גם את שפל דצמבר 2008. אנו בנקודה הנמוכה ביותר של הדולר מאז ספטמבר 2008. שינוי ממשי בשינוי מגמת הדולר יחול כאשר האינדקס יעלה ל-84.50.




המומנטום השבועי של הדולר (היחס בין מחירי השבוע האחרון לחמשת השבועות האחרונים) הסתובב השבוע מטה, מה שתואם המשך ירידה בערכו.




החוזק היחסי של אינדקס המטבעות הגלובליות, המיוצגות על ידח מדד דורסי dwafxi, חזק יותר מאינדקס הדולר dx/y.




סיבוב מעמודה של x-ים ל-3 אפסים משקפת היחלשות הדולר ביחס לאינדקס מטבעות העולם. היא החלה בחודש מארס השנה, ואיתות המכירה במאי ב-69.253 הגביר את החולשה גם לטווח הארוך.

המומנטום החודשי, המזהה את חוזקו של הדולר לטווח הארוך יותר, גם הוא משקף התגברות של המגמה השלילית. יעד הירידה של אינדקס הדולר מהרמה הנוכחית הוא 70.50.



הגנה על הדולר



ההגנה על נכסים דולריים בה התחלנו במארס 2009 תקפה גם היום. דוגמא לשתי אלטרנטיבות, קניית אופציית put ומכירת אופציית call במחיר מימוש הקרוב לשער הנוכחי ומועד הפקיעה הקרוב ביותר, עם המשך גלגול כל חודש. עלות אלטרנטיבה זו שואף לאפס ויכול גם להשאיר עודף בכיס. דוגמא אחרת, קניית תעודות סל דובית על הדולר, udn.



הזדמנויות בסביבות "דולר נופל"



באם נגדיר "דולר נופל" או "דולר עולה" בתנודה של 10% ומעלה בדולר, ניתן יהיה ללמוד ולזהות מה ההזדמנויות התואמות סביבות "דולר נופל" בעבר. יש לציין שמאז השיא אליו הגיע הדולר במארס הוא נפל יותר מ-13% עד היום ביחס למטבעות העולם.
היסטורית, אלו האוכלוסיות שנתנו תשואות יתר בסביבות דולר נופל:
• מניות גלובליות מחוץ לארה"ב
• סחורות
• זהב
• ניירות קבועות תשואה שהניבו יותר מעמיתיהן בארה"ב
• מניות איכות בהשוואה למניות צמיחה (אך ללא עקביות מתמדת)



מאז השיא של הדולר במארס 2009, האוכלוסיות שהניבו את תשואות היתר הגבוהות לפי סדר יורד הם: השווקים המתעוררים, נפט, שווקים מפותחים, מדד ה-s&p500 , מדד gnx/y (סחורות עם משקל כבד לנפט), אינדקס המטבעות הזרים, איגרות גלובליות, היורו והזהב. אלה ממשיכים להיות האלטרנטיבות הטובות גם היום.



מדדי החוזק של שיטת point & figure המאפשרים לנו למדוד את חוזקו של כל נייר ערך מול כל נייר ערך אחר, ממשיכים לכוון אותנו לכוכבי ההשקעות של סביבת הדולר היורד הנוכחית. ההשקעות הנכונות פונות היום לכוון החוזק היחסי העולה של מניות ותעודות סל גלובליות ביחס לעמיתיהן בארה"ב, כמו ה-ewz ,eza ,ilf ,thd, החוזק היחסי העולה של השווקים הגלובליים המתעוררים eem, ביחס לשווקים המפותחים, החוזק היחסי של מטבעות כמו תעודת ה-fxa, והחוזק היחסי העולה של איגרות חוב גלובליות ביחס לאיגרות ארה"ב.




את העדיפות לסחורות ביחס לדולר ניתן גם לראות על ידי ה-gcc (סחורות), המראה חוזק יחסי מול הדולר גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, ובעדיפות לתעודות כמו ה-xlb ,gdx, ו-uso.
מתוך מכלול האפשרויות בארה"ב, ממשיכים להוביל הענפים הכלכליים של חומרים בסיסיים ואנרגיה, וסקטורים מוטי סחורות, כמו forest, steel, metals, oils, precious metals.



בשולי הדברים, חשוב לציין שהשוק האמריקאי גבוה היום ובקניית יתר לטווח הקצר. ב-3/8/09,
86% ממניות ה-nyse חצו את הממוצע נע 50- יום של עצמן, גובה היסטורי שנרשם רק פעם שישית מאז 1994. בגובה זה יש נטייה לשוק לתקן מטה ולנוח.



השיטה החדשנית-point & figure dwa



שיטת point & figure dwa נחשבת כיום לשיטה חדשנית וייחודית לבחירת השקעות ולניהול עצמאי של תיק השקעות בכל בורסה בעולם, עם מנגנונים משוכללים המאפשרים למשקיע הפרטי לפקח על השקעותיו המנוהלות על ידי מנהל תיקים או קרן השקעות, או לנהל אותן בעצמו.
שיטת point & figure dwa הפכה לשיטה המובילה בעולם לניתוחי מקרו (אוכלוסיית מניות עם תכונות דומות). היא מגדירה בעזרת מדדים אשר פותחו עבור השיטה, את כוון השוק, כוון כל סקטור(תעשייה) בשוק, וזיהוי המניות החזקות בסקטורים חזקים ואת המניות החלשות בסקטורים חלשים. בכך תורמת השיטה בזיהוי ניירות ערך שיניבו רווחים גם בשוק עולה וגם בשוק יורד.



הניתוחים מכסים את כל טווחי הזמן - ארוך, בינוני וקצר וניתנים לשימוש בכל בורסה בעולם ולכל ניירות הערך, מניות, אינדקסים, סלי מניות, אגרות חוב, סחורות ומט"ח. השיטה כוללת שני מנגנונים חדשניים, האחד מאפשר לפקח ולעקוב בקלות אחר מספר תיקי השקעות, והשני, לחפש השקעות חדשות לפי קריטריונים רצויים בכל בורסה בעולם.



כותב הסקירה הנו אברהם קוגל - מומחה עולמי בשיטת point & figure dwa ובשווקים הגלובליים ומביא השיטה לישראל, סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחום point & figure dwa במרכז להשכלה פיננסית מבית matrix, שם הוא מרצה ומדריך בשיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully