וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטה תובעת ממילוטל 3 מיליון שקל בגין הפרת זכויות קניין בזרעי תירס

עמירם כהן

9.8.2009 / 15:41

לטענת ויטה, מדובר בהפרת זכויות קניין והסבת תירס שיועד לשיווק בהקפאה למספוא לבהמות הסב נזק כבד



ויטה פרי הגליל הגישה תביעה על סך 3 מיליון שקל מחברת מילוטל, לאחר שקיבוץ עין המפרץ קצר את חלקת התירס שיועדה לייצור תירס קפוא כמספוא לבהמות. לטענת ויטה, מדובר בהפרת זכויות קניין והסבת תירס שיועד לשיווק בהקפאה למספוא לבהמות הסב נזק כבד למגדל התירס.



בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בפני השופטת הילה גרסטל, הסכימו שני הצדדים למנות בורר לבדיקת טענת ויטה, לפיה בידי מגדל התירס היו יותר מ-11 שקי זרעים מהזן "גריין ג'יינט", עליו טוענת ויטה לזכויות קניין והאם נזרעו בזן הזה שטחים גדולים מ-160 דונם.



אם יתברר כי למגדל התירס היו שקי זרעים נוספים ונזרעו שטחים גדולים יותר, הבורר יהיה רשאי לבדוק במחסני חברת מילוטל ובבתי הקירור בה היא מאחסנת שקיות של תירס קפוא המיועדות למכירה, האם יש ברשותה תירס קפוא שיוצר מהזן הזה ותוצאות הבדיקה יימסרו לבית המשפט. כזכור, טענה ויטה פרי הגליל בבית המשפט כי קיים חשד, לפיו הספיקה מילוטל לייצר ולהקפיא כמויות מסחריות של תירס קפוא מהזן שבמחלוקת, ובכך הפרה את זכויות הקניין של ויטה.



מנגד טענה מילוטל, כי 11 שקי זרעים מהזן שבמחלוקת הועברו בטעות על ידי ספק הזרעים למגדל התירס, שגידל ממנו תירס להקפאה בהיקף 340 טון בלבד, וכי כל התירס הזה נקצר למספוא ומילוטל לא ייצרה ממנו אף לא שקית אחת של תירס קפוא למכירה. עדיין לא ברור כיצד מגדל התירס, קיבוץ עין המפרץ, יפוצה על ההפסד הכספי הכבד שנגרם לו בעקבות הסכסוך בין שתי החברות.



את ויטה ייצג עו"ד ליאור דגן, ואת מילוטל ייצגה עו"ד מיכל גולדהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully