וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי ימין מאריך את חוזה ההעסקה שלו בדלק US בחמש שנים - ויקבל חבילת אופציות נוספת

מאת מיכאל רוכוורגר

10.8.2009 / 7:06

החברה של יצחק תשובה בוחנת גיוס חוב בארה"ב בהיקף של עשרות עד מאות מיליוני דולרים - שעשוי לשמש לרכישות שיבוצעו בקרוב



>> מנכ"ל דלק us, עוזי ימין, סיכם באחרונה עם ראשי דלק והבעלים יצחק תשובה על הארכת החוזה שלו בחברה בארבע וחצי שנים נוספות - עד תחילת 2014. ימין, המקבל כיום שכר שנתי של כ-300 אלף דולר, צפוי לזכות בשדרוג של השכר וכן בחבילה נוספת של אופציות למניות. עם החתימה על החוזה החדש ייהפך ימין, 40, שהצטרף לקבוצת דלק לפני כ-10 שנים, לאחד המנהלים הוותיקים בה.





דלק us, המשמשת כזרוע האנרגיה של קבוצת דלק בארה"ב, היכתה בשבוע שעבר את תחזיות האנליסטים בוול סטריט וסיימה את הרבעון השני של 2009 ברווח נקי של 26.3 מיליון דולר. מדובר בזינוק של יותר מפי שישה לעומת הרווח ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הנקי של דלק us במחצית הראשונה של 2009 הסתכם ב-26.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של מיליון דולר בתקופה המקבילה.



הרווח של דלק us ברבעון החולף הושג בעיקר בזכות תקבולים של כ-57.6 מיליון דולר מחברות הביטוח כפיצוי בגין ההשבתה של בית הזיקוק טיילר בטקסס מאמצע נובמבר 2008 עד 18 במאי 2009, בעקבות שריפה שפרצה בו. מתוך סכום זה רשמה דלק us כ-17.3 מיליון דולר כרווח לפני מס.



בנטרול אירועים חד-פעמיים, הרווח של דלק us הסתכם ברבעון השני ב-12.8 מיליון דולר. ההשבתה של בית הזיקוק גרמה לירידה של 57% בהכנסות הכוללות של החברה לעומת הרבעון המקביל ל-595.5 מיליון דולר. בחברה ציינו כי מתחילת הרבעון השלישי אושרו לה תקבולים נוספים של 12 מיליון דולר - כשסך התקבולים צפוי להגיע לכ-150 מיליון דולר. דלק us יצרה במחצית הראשונה של 2009 תזרים מזומנים של כ-123 מיליון דולר מפעילות שוטפת.



תוצאותיה של החברה חורגות מהמגמה הכללית של הפסדים בקרב מרבית מתחרותיה בתחום הפעלת בתי הזיקוק בארה"ב. עם המתחרות האלה נמנות אלון usa של דודי ויסמן, שרגא בירן ואפריקה ישראל, סונוקו, ווסטרן ריפיינינג, פרונטיר אוייל וענקית האנרגיה ואלרו.



התזמון של תוצאות החברה היה טוב עבור ימין. חוזה ההעסקה הנוכחי שלו נגמר באפריל האחרון, ובחודשים האחרונים הוא ניהל עם ראשי דלק והבעלים תשובה מגעים לגבי חוזה חדש.



בדומה למנהלים אחרים בקבוצה, גם ימין נהפך בשנות העבודה אצל תשובה למיליונר. לקראת ההנפקה של דלק us בניו יורק במאי 2006 קיבל ימין חבילה של כ-2 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות החברה לפי מחיר מימוש של כ-2 דולרים למניה. ימין ניצל את הזינוק במניית החברה, ומימש לאחר ההנפקה ובשלב מאוחר יותר כ-700 אלף אופציות למניות ברווח של עשרות מיליוני שקלים. כיום מחזיק ימין בכ-1.3 מיליון מניות של החברה, ומורווח "על הנייר" על אחזקה זו כ-31 מיליון שקל.



ימין הובא לדלק על ידי רוני אלרואי, חתנו של תשובה, שפגש אותו בתפקידו כמנהל תחום הביטוח האלמנטרי בכלל ביטוח. בתחילת העשור הוא נשלח על ידי תשובה לארה"ב כדי לפתח את פעילות האנרגיה של הקבוצה שם. ימין הוביל את החברה להצפת ערך גדולה כשהונפקה לראשונה בבורסה בניו יורק וגייסה כ-184 מיליון דולר לפי שווי חברה של 800 מיליון דולר.



איך האווירה כיום בארה"ב?



ימין: "שיעור האבטלה בארה"ב יורד. אנשים מתחילים לצאת מהבתים ולהיכנס למכוניות, וגם לצאת לטייל בסופי השבוע - מה שגורם לשיפור בתוצאות שלנו. 2010 תהיה שנת מפנה: ארה"ב תצא מהמיתון ותסחוב אחריה את העולם".



יש הזדמנויות בלתי חוזרות לרכישות בשוק האנרגיה בארה"ב. מדוע אתם לא מנצלים אותן?



"מי אמר שלא? זה נכון שאם לפני שנתיים עסקות כמו מכירת בית הזיקוק בחיפה לחברה לישראל ופטרוכימיים בוצעה לפי מחיר של 10,000-12,000 דולר לחבית, הרי שכיום ניתן לקנות בתי זיקוק ב-2,500-3,000 דולר לחבית".



דלק us בוחנת בימים אלה גיוס חוב בארה"ב בהיקף של עשרות עד מאות מיליוני דולרים. ימין לא הסכים לפרט למה נועד הגיוס, אך לפי ההערכות הכסף עשוי לשמש לרכישות שיבוצעו בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully