וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים מחפשים הוכחות לסוף המיתון

מאת מיכל רמתי

10.8.2009 / 7:06

שיפור במכירות הקמעוניות או עלייה באינפלציה צפויים לעודד את השווקים; המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של יו"ר הבנק הפדרלי



>> מרבית החברות הגדולות בבורסות האמריקאיות כבר פירסמו את דו"חותיהן, ועונת הדו"חות מפנה מקומה לנתונים המאקרו-כלכליים. הבנק הפדרלי צפוי לקבל השבוע החלטה על גובה הריבית, והממשל האמריקאי יפרסם את מצב הגירעונות שלו - במאזן הסחר ובמאזן התקציבי.



לאחר שבוע של אופטימיות, שכלל הערכות של כמה גופים, בהם ה-oecd, שהמיתון כבר הגיע לסיומו, המשקיעים יחפשו עדויות לכך בנתונים הכלכליים שיפרסם הממשל. זאת, לאחר שדו"ח התעסוקה המפתיע לחיוב שהתפרסם ביום שישי האחרון בארה"ב רומם את השווקים באותו יום.





נתוני הגירעון של הממשל האמריקאי שצפויים להתפרסם השבוע צפויים להצביע על התרחבות שלו, בעקבות העלייה במחירי הנפט והאנרגיה בחודשים האחרונים. גם הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב צפוי להתרחב בעקבות גידול בהוצאות הכרוכות בתוכניות חירום למיניהן.



הבנק הפדרלי צפוי לפרסם ביום רביעי החלטת ריבית. מרבית המשקיעים מעריכים כי יו"ר הבנק, בן ברננקי, יחליט להותיר את הריבית ללא שינוי, ולחכות ולראות לעדויות מוצקות יותר לרגיעה במשבר לפני שיבצע שינויים משמעותיים. השבוע הכלכלי יסתיים בדו"ח האינפלציה ליולי ביום שישי, ובפרסום נתוני התפוקה התעשייתית. שני נתונים אלה עשויים להשפיע על החלטות עתידיות של הבנק הפדרלי.



בזירת הדו"חות צפויות השבוע כמה ענקיות קמעונות לפרסם דו"חותיהן, ובראשן וול מארט, הרשת הקמעונית הגדולה בעולם, שתדווח על ביצועיה ברבעון השני ביום רביעי. המגזר הקמעוני ספג מכה קשה במשבר, עם צמצום ההכנסה הפנויה של אמריקאים רבים בעקבות גל הפיטורים, וחוסר הוודאות הכללי. עם זאת, כלכלנים צופים כי דו"ח המכירות הקמעוניות בארה"ב שיפורסמם ביום חמישי יצביע על שיפור יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully