וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירוג של רוני יצחקי נחתך - והריבית שישלם תעלה ל-7%

מאת נועם בר

10.8.2009 / 7:06

הורדת הדירוג ליצחקי מחסנים נובעת מכך ששוויו של פרויקט לב הארץ צנח ב-50% ל-110 מיליון שקל, ושהעיכוב בהקמת מתחם איקאה פגע בנכסיה של החברה במקום



>> חברת מידרוג חתכה את הדירוג לחברת הנדל"ן יצחקי מחסנים, הנמצאת בבעלותו של רוני יצחקי, ושינתה את הדירוג של אג"ח סדרה א' שלה מ-a2 ל-baa1. עקב הורדת הדירוג, בהתאם לתנאי האג"ח, תעלה הריבית השנתית של האיגרות ב-0.5% ומחזיקי האג"ח יהיו זכאים לריבית של 7% בשנה.

בנוסף לריבית, סדרה א' צמודה למדד המחירים לצרכן. את הסיבות להורדה בדירוג מנמקים במידרוג בכך שתחזיות שהציגה יצחקי נכסים בעת מתן הדירוג הראשון לא מומשו ובירידה משמעותית באיתנות הפיננסית של החברה כתוצאה מירידת שווי נכסיה.



בשל העלאת הריבית עקב הורדת הדירוג, בתשלום הריבית ב-14 בדצמבר השנה יקבלו מחזיקי האג"ח תוספת ריבית בסך 0.175%, כך שהריבית המשוקללת שתשולם באותו מועד תהיה 3.425%.



שני פרויקטים של יצחקי מחסנים עומדים בבסיס הורדת הדירוג. התחזיות שהציגה בעבר יצחקי מחסנים בפרויקט לב הארץ כללו הקמת משרדים ומתחמי מסחר בהיקף של 250 דונם כשאופיס דיפו, מי עדן, דיאדורה וחברות נוספות היו אמורות לפעול בו וכבר חתמו על מזכרי הבנה.



בשנה וחצי האחרונות נקלע הפרויקט לקשיים ולא התקדם כמתוכנן אופיס דיפו, מי עדן ודיאדורה ביטלו את מזכרי ההבנות. הפרויקט צומצם, ושווי המתחם צנח מ-217 מיליון שקל ל-110 מיליון שקל.



פרויקט אחר שהסב לרוני יצחקי נזקים הוא מתחם מעוין שורק בראשון לציון שבו אמורה איקאה להקים את החנות השנייה שלה בישראל. יצחקי מחסנים החזיקה במתחם בקרקע שהשביחה עם הציפיות לכניסתה של איקאה.



כשהעניקה מידרוג את הדירוג המקורי ליצחקי מחסנים, תיכננה החברה להקים על הקרקע שברשותה מבנה מסחרי שישמש להשכרה עבור רשתות עיצוב-בית ורהיטים, ושיהווה השלמה לחנות של איקאה. ערך הקרקע קפץ, והחברה העריכה שהמבנה המסחרי יניב לה הכנסה של כ-6 מיליון שקל בחודש. שוכרים רבים מיהרו להבטיח להם מקום במתחם וצבר ההזמנות הגיע להיקף של 80% מהמבנה העתידי.



אלא שהפרויקט נתקע, בין היתר בשל בעיות משפטיות שהתעוררו במתחם עם כניסתה הקרבה של איקאה. ארגוני הירוקים התנגדו למתחם כמו גם בעלי עסקים קטנים בראשון לציון ומושבים שקרובים לאזור המתחם. בשלב מסוים חששה יצחקי מחסנים שהפרויקט שלה יישאר מחוץ למתחם איקאה שיוקם והצטרפה גם היא למתנגדים. בסופו של דבר נשבר רוני יצחקי ומכר את הקרקע לקבוצת ברונפמן פישר, המחזיקה בזכויות איקאה, תמורת 30 מיליון שקל.



המשמעות היא שיצחקי מחסנים החליפה נכס מניב שהיה אמור לתמוך בפעילות החברה לאורך זמן בתזרים מזומנים חד פעמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully