וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מוטרדת מההוראות החדשות של ענתבי: הפחיתה את הדירוג של כלל אחזקות ביטוח

אתי אפללו

10.8.2009 / 7:06



>> חברת הדירוג s&p מעלות הודיעה אתמול על הורדת דירוג החוב של כלל אחזקות ביטוח מקבוצת אי.די.בי מ-aa ל-a+. כלל אחזקות ביטוח היא חברת האחזקות שבאמצעותה מגייסת כלל ביטוח הון. למרות הפחתת הדירוג של חברת האחזקות, מעלות הותירה את הדירוג של כלל ביטוח עצמה ברמה של aa. עם זאת, חברת הדירוג הותירה אופק דירוג שלילי לחברת הביטוח.

במעלות הסבירו אתמול כי הפחתת הדירוג נובעת מהחשש מפני השפעת ההוראות החדשות של המפקח על הביטוח בנוגע להון העצמי של חברות הביטוח: "הורדת הדירוג של כלל אחזקות משקפת את העלייה בסיכון האשראי של חברות האחזקה בחברות ביטוח מקומיות, בשל החמרת הדרישות של המפקח על הביטוח מחברות הביטוח המתייחסות להגדלת בסיס ההון והטלת מגבלות על חלוקת דיווידנדים בטווח הקצר-בינוני".



עם זאת, אישור הדירוג של כתבי ההתחייבויות של כלל ביטוח משקף את השיפור ברווחיות החברה ובבסיס ההון שלה מתחילת 2009, שנבע בעיקר מהמגמות החיוביות בשוק ההון. תחזית הדירוג השלילית לחברת האחזקות נובעת מחשש של מעלות מהמשך הגידול בצורכי המימון של הקבוצה, ומעלות מציינת כי עלייה במינוף של החברה תשפיע לרעה על הדירוג - חדשות רעות לכלל.



במארס 2009 קיבלה כלל הלוואה מתאגיד בנקאי בסך 150 מיליון שקל לתקופה של שמונה שנים, בריבית של פריים בתוספת 1.8%. ואולם באמות המידה הפיננסיות להלוואה זו נקבע כי כל ירידה בדירוג של החברה מתחת ל-a+ תוביל לתוספת של 0.25% לריבית שמשלמת כלל על ההלוואה, והורדה בדירוג מתחת ל-a תוביל לתוספת של 0.5% בריבית על ההלוואה.



הדירוג שנתנה מעלות לכלל אחזקות ביטוח, a+, הוא דירוג לפי סולם ישראלי, ומקביל לדירוג הבינלאומי b או b+.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully