וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מחריף הסנקציות נגד בר-אילן: יקצץ 20% מהמענק

מאת מוטי בסוק

10.8.2009 / 7:06

הממונה על השכר הודיע לנשיא האוניברסיטה כי ימשיך בקיצוצים אם לא יקבל את נתוני השכר באוניברסיטה; באוגוסט קוצצו 15% מהמענק



>> במכתב ששלח אתמול הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לנשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופסור משה קווה, הוא מאיים כי המשרד יקצץ 10 מיליון שקל - שהם 20% מהמענק הממשלתי החודשי הקבוע לאוניברסיטה - החל בספטמבר, אם לא יקבל את כל נתוני השכר שביקש מהמוסד כבר לפני כמה חודשים.

בתחילת אוגוסט כבר קיצץ האוצר 7.5 מיליון שקל - שהם כ-15% מכספי הסיוע של המדינה לאוניברסיטה - בשל הסירוב המתמשך של האוניברסיטה להעביר לממונה מידע על חוזי השכר ועל שכר עובדי האוניברסיטה, בדרג האקדמי ובדרג המינהלי.



בין אגף הממונה על השכר באוצר לבין האוניברסיטאות קיים ויכוח ארוך שנים על חריגות השכר המופרזות במוסדות להשכלה גבוהה, שלדעת הממונה מגיעות לעתים קרובות לעשרות אחוזים מדי חודש. לפני כמה שנים זכו חריגות השכר לכיסוי נרחב בדו"ח חריף של מבקר המדינה. באחרונה, בעקבות שיחות, אזהרות ואיומים מצדו של לוין, הסכימו האוניברסיטאות להעביר אליו את הסכמי העבודה הנהוגים בהן בשנים האחרונות ותצלומים של תלושי משכורת של עובדיהן.



עם זאת, אוניברסיטת בר-אילן עדיין מסרבת להעביר לאוצר את הנתונים. מאחר שכל אזהרות האוצר לא נענו, החל המשרד להקפיא חלק מההקצבה החודשית של המדינה לאוניברסיטה - סנקציה חריגה למדי.



מאחר שגם לאחר צעד זה מסרבת האוניברסיטה להעביר נתונים לממונה על השכר, הודיע לה הממונה, לוין, כי החל בספטמבר יקוצצו 10% מהמענק החודשי המגיע לאוניברסיטה. בנוסף, לוין דורש מהאוניברסיטה גם את תלושי השכר של כל העובדים המינהליים המשתכרים יותר מ-20 אלף שקל בחודש, עבור יולי האחרון.



במכתב ששלח אתמול לוין לקווה, והועבר גם לשר האוצר וליו"ר ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב), נכתב: "לצערי, על אף עיכוב התקציב, אוניברסיטת בר-אילן ממשיכה בשלה ומסרבת להעביר את המידע שנדרשה להעביר אלי כאמור. משכך, הריני להודיעך שבכוונתי להמליץ לשר האוצר לעכב 20% מהתקציב המועבר מהמדינה לאוניברסיטה באמצעות ות"ת החל בספטמבר, וזאת ככל שלא יועבר כל המידע המפורט עד ל-24 באוגוסט".



מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: "אוניברסיטת בר-אילן, כמו יתר האוניברסיטאות, העבירה את נתוני השכר של עובדיה ומסמכים נלווים לות"ת של המועצה להשכלה גבוהה על פי החלטות ועד ראש האוניברסיטאות. הוועדה לתכנון ולתקצוב היא הגוף המוסמך על פי חוק המל"ג לפקח על ההתנהלות המינהלית והכלכלית של האוניברסיטאות. המחלוקת בין האוניבסיטאות לאוצר היא משפטית מובהקת. האוניברסיטאות קוראות לאוצר לנהל דיון הוגן וענייני במחלוקת ולהימנע מצעדים חד-צדדיים. לצערנו, במקום לנהל הליך הוגן וענייני, הממונה על השכר משתמש לרעה בתקשורת כדי להשחיר את פניהן של האוניברסיטאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully