וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאה נוסח אנרון שנחשפה ב-GE פגעה קשות בתדמיתה

אקונומיסט

10.8.2009 / 7:06

בעקבות אישומים לפיהם ניפחה את רווחיה, הסכימה GE בשבוע שעבר לשלם 50 מיליון דולר כדי לשמור על תדמיתה הנקייה



>> קונצרן הענק ג'נרל אלקטריק (ge) בנה לעצמו במשך שנים רבות תדמית של חברה המסוגלת לעלות על תחזיות האנליסטים מדי רבעון - ללא תלות בתנאים הכלכליים - וביכולתה להפיק מנהיגים מהמעלה הראשונה. אך עסקת הטיעון אליה הגיעה החברה עם רשות ני"ע בארה"ב (sec) בשבוע שעבר פגעה בשני רכיבי תדמית אלה.



רשות ני"ע האשימה את ge ב"כיפוף החוקים החשבונאיים אל מעבר לנקודת השבירה" כדי שלא לפרסם תוצאות מאכזבות. לפי הרשות, ge כופפה את החוקים ארבע פעמים ב-2002-2003 ובכך הגדילה למעשה את ההכנסות המדווחות ביותר מ-780 מיליון דולר ואת הרווח המדווח ב-370 מיליון דולר. בין היתר טוענת הרשות כי ge דיווחה באופן קלוקל על השקעות גידור, ועל עסקות שטרם הושלמו כעסקות שהושלמו.

הסכומים המדוברים הם כסף קטן עבור חברת ענק כמו ge. החברה, שלא הודתה או הכחישה את האישומים, אך הבטיחה לא לבצע דברים כאלה בעתיד, הסכימה לשלם קנסות בסך 50 מיליון דולר - בנוסף להוצאות משפטיות בסך 200 מיליון דולר שהיו כרוכות באישומים. עם זאת, מניית ge עלתה לאחר ההודעה על העסקה, כשהמשקיעים נשמו לרווחה בעקבות סיומה של החקירה.



העסקה מעלה שאלות מדאיגות לגבי יכולת החברה להמשיך לעלות על תחזיות האנליסטים, וליהנות מתגובת השווקים לכך. מניות ge איבדו יותר ממחצית משווין ב-2008 - בעיקר בשל ביצועים מאכזבים של זרוע השירותים הפיננסיים של החברה, ge קפיטל.



עסקת הטיעון גם מסמנת כי רשות ני"ע מתכוונת להיות יותר אגרסיווית תחת הנהגת היו"ר החדשה, מרי שפירו. הרשות הספיקה במחצית הראשונה של 2009 לפרסם 224 הודעות חקירה, לעומת 93 בתקופה המקבילה ב-2008. הרשות גם ביקשה להגדיל את תקציביה ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully