וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל RBS לבעלי המניות: מזל שהממשלה מגינה עלינו מדרישות הציבור

מאת דפנה מאור

10.8.2009 / 7:06

סטיוון הסטר ניסה להצדיק את חבילת השכר שלו - 15 מיליון דולר - ואת מימון החסות בטורניר וימבלדון בסך 300 אלף ליש"ט



>> "אנחנו וכל הבנקים נהפכנו, למרבה הצער, לבעלי פרופיל גבוה. לפעמים נדמה לנו שהפרשנים רוצים שנחזור להלוות יתר על המידה, לפעול שלא למטרות רווח, לא להעניק ללקוחות שלנו הטבות צדדיות ולהציע לעובדים תנאי תעסוקה שהיו מבריחים את הטובים והמבריקים ביותר. וכן, בה בעת להצליח להביא להתאוששות שתאפשר למשלמי המסים לקבל בחזרה את הסיוע שהעניקו לנו.

"למרבה המזל, ההסכם הרציני שלנו עם הממשלה, הרגולטורים, הלקוחות וצדדים פוליטיים אחרים, מאוזן וחכם יותר".



מלים אלה נכתבו בעמוד 11 במכתב למשקיעים של מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs), סטיוון הסטר. הבנק הולאם ברובו על ידי ממשלת בריטניה, לאחר שנקלע לקשיים במשבר הפיננסי, וכעת 70% ממניותיו נמצאות בידי הממשלה. הסטר קיבל חבילת שכר של 9.6 מיליון ליש"ט (15 מיליון דולר) שעוררה זעם בציבור.



הבנק גם נתן חסות לתא מוזמנים בטורניר הטניס וימבלדון ביוני האחרון, בסכום של 300 אלף ליש"ט, ללקוחות נבחרים. אחת הטענות הבולטות נגד הבנקים שקיבלו סיוע - ו-rbs בפרט - היא שאינם מספקים אשראי לכלכלה על אף שקיבלו סיוע גדול ממשלמי המסים.



ביום שישי דיווח rbs על הפסד במחצית הראשונה של 2009, לאחר שנאלץ להגדיל פי חמישה את הפרשותיו לכיסוי חובות אבודים. ההפסד - 1.04 מיליארד ליש"ט (1.74 מיליארד דולר) - עלה על הפסד של 827 מיליון ליש"ט שרשם הבנק במחצית המקבילה אשתקד. הפרשותיו של הבנק לכיסוי חובות אבודים זינקו במחצית הראשונה ל-7.52 מיליארד ליש"ט (12.62 מיליארד דולר), לעומת 1.48 מיליארד ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2008. תחזיות האנליסטים היו כי הבנק ידווח על הפסד של 1.1 מיליארד ליש"ט.



ממשלת בריטניה הזרימה בשנה האחרונה ל-rbs יותר מ-20 מיליארד ליש"ט בתמורה ל-70% ממניותיו, במטרה למנוע את קריסתו, ובכך נעשתה ההלאמה הגדולה ביותר בתולדות אירופה. לפי הערכות, יעברו שנים לפני שהבנק יחזור לידיים פרטיות, ועד אז תחזיק הממשלה ביותר מ80%- ממניותיו, לאחר שתגדיל את אחזקותיה במסגרת תוכנית משרד האוצר להגנה על הבנקים מפני נכסים רעילים.



לאחר פרסום התוצאות של המחצית, אמר הסטר כי "כל הסימנים מצביעים על כך שהביצועים הפיננסיים שלנו ימשיכו להיות חלשים בשנתיים הקרובות, בעקבות המיתון החמור ב-2008 וב-2009 וההשפעה שהיתה לו על עלויות המימון ועל שיעור החובות האבודים".



הסטר הבטיח מאז שנכנס לתפקידו בנובמבר 2008 שהוא עושה מאמצים למכור נכסים ולצמצם את מאזני הבנק, לאחר שבתקופתו של המנכ"ל הקודם, פרד גודווין, התנפח המאזן ליותר מ-2 טריליון ליש"ט - יותר מהתמ"ג השנתי של בריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully