וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום הקדימה את פלאפון: השיקה גוגל-פון של סמסונג

מאת פז וייסמן

10.8.2009 / 7:06

במשך חודשים הבטיחה פלאפון כי עד סוף 2009 תתחיל למכור את מכשיר ה-HTC G2, מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, אך סלקום הפתיעה והשיקה מכשיר אנדרואיד ראשון מתוצרת סמסונג



>> סלקום השיקה אתמול את הטלפון הסלולרי סמסונג גלקסי (galaxy i7500), שמבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. בכך הקדימה סלקום את פלאפון בהשקת מכשיר מבוסס מערכת הפעלה זו. פלאפון אמורה להשיק את מכשיר ה-htc g2 עד סוף 2009.



תחרות הגוגל-פון מתרחשת על רקע יבוא האייפון לישראל, כנראה לקראת החגים. מכשיר הגלקסי של סמסונג, מציע שירותים דומים לאייפון.

המכשיר מגיע עם אפליקציות שמקשרות אותו לשירותי גוגל כגון: ג'ימייל, סנכרון אוטומטי של היומן עם הגוגל קלנדר וגוגל מפס. עם זאת, מי שמעוניינים בשירותים מתקדמים יותר, כמו גלישה ברשתות חברתיות, צריכים להוריד אותן בחינם מחנות האפליקציות המקוונת אנדרואיד מרקט. כמו כן, מכיל המכשיר חיבור לאינטרנט אלחוטי (wifi) ודפדפן המאפשר גלישה באופן שמזכיר מאוד את הגלישה במחשב האישי.



עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר עם ההשקה: "אני גאה שסלקום היא הראשונה להציע כבר מהיום ללקוחות החברה את מכשיר האנדרואיד הראשון בישראל - סלולרי בעל מערכת הפעלה פתוחה של גוגל. סלקום היא המפעילה השלישית בעולם שמשיקה מכשיר זה".



רשמים ראשוניים מהסמסונג גלקסי



אומרים שהכל נמצא בפרטים הקטנים. כשפתחנו את האריזה נחשף מכשיר מעט פחות יוקרתי מהצפוי. רמת הגימור של המכשיר אמנם טובה, אך לא גבוהה יותר משל טלפונים סלולריים סטנדרטיים, ואינה מגיעה לרמתו של האייפון. גם כאשר משתמשים במכשיר לא מתקבלת תחושה של מכשיר ברמת גימור גבוהה.



ההפעלה הראשונה של המכשיר לוקחת קרוב לחצי דקה עד שמגיעים למסך הפתיחה. עם ההפעלה הראשונית, קיימות במכשיר האפליקציות הבסיסיות של גוגל כמו דואר אלקטרוני, יומן, גוגל מפס (מפות) ועוד.



מומלץ לגלוש לחנות האפליקציות המקוונת אנדרואיד מרקט שממנה אפשר להוריד אפליקציות רבות החל בקורא קבצי pdf וכלה בגלאי מתכות. על אף שהאנדרואיד תומכת בעברית, התמיכה לא עובדת בנגן המוסיקה שלא מציג שמות קבצים בעברית.



בזמן שיחה וגלישה במכשיר, מורגש זמן השהייה קצר שפוגע מעט בחוויית השימוש. בסופו של דבר, חוויית השימוש במכשיר טובה ופעולות כמו שליחת דואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט נעשית בצורה פשוטה ומספקת.



היתרון הגדול של המכשיר על פני המתחרים שלו הוא מצלמה ברזולוציה של 5 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי ופלאש. לאייפון החדש יש מצלמה ברזולוציה של 3.2 מגה פיקסל וכך גם ל-htc g2.



למעט המצלמה, כשמשווים בין שני הגוגל-פונים כמעט ואין הבדל, פרט לכך שבגלקסי של סמסונג הניווט מתבצע באמצעות מקשי חצים בעוד שב-htc הוא נעשה באמצעות כדורית ניווט.



בשורה התחתונה הסמסונג גלקסי הוא תשובה ראויה של סמסונג ל-g2 של htc עם שיפור במצלמה. אך כאשר משווים אותו לאייפון, זה כמו להשוות יונדאי למרצדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully