וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגב קרמיקה ממשיכה להפגין תוצאות חיוביות: הכנסות החברה עלו ברבעון השני ב-2% ל-115 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

10.8.2009 / 9:22

הרווח הנקי של החברה נשאר יציב ועמד על 5.6 מיליון שקל



בניגוד לירידה דרמטית של כ-23% ביבוא אריחי גרניט פורצלן וקרמיקה לישראל במחצית הראשונה של 2009 , הצליחה חברת מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, להציג תוצאות חיוביות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה.



בזכות הרחבת הפעילות, הכנסות החברה גדלו ברבעון השני בכ-2%, לעומת הרבעון המקביל לכ-115 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה נגב קרמיקה עם הכנסות של 226.2 מיליון שקל - עלייה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה.



נגב קרמיקה, המנוהלת על ידי אבי מוטולה, נחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחום שיווק וייצור אריחים לריצוף וחיפוי וכן מוצרים סניטריים. החברה עוסקת בעיקר ביבוא, שיווק והפצה של מותגים בינלאומיים ותוצרת מקומית וכן בייצור אריחי פורצלן לריצוף וחיפוי. הרשת של נגב קרמיקה מונה 11 חנויות, הפצה ארצית לסוחרים ופרויקטים, ומערך יצוא.



הרווח הגולמי של נגב קרמיקה עלה ברבעון השני ב-2.6%, לעומת הרבעון המקביל, ל-42.5 מיליון שקל והיווה 37% ממחזור המכירות של החברה, לעומת 36.6% ברבעון המקביל.



החברה הצליחה לשמור ברבעון השני על הוצאות הנהלה והוצאות כלליות יציבות שעמדו על 33.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של נגב קרמיקה הסתכם ברבעון השני ב-8.7 מיליון שקל - ירידה קלה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל. הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-1 מיליון שקל - בדומה לרבעון המקביל.



בשורה התחתונה הצליחה נגב קרמיקה לשמור ברבעון השני על רווח נקי של 5.6 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. את המחצית הראשונה של השנה סיימה נגב עם גידול של 16% ברווח הנקי, לעומת התקופה המקבילה. נגב קרמיקה ייצרה ברבעון השני תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 21 מיליון שקל - עלייה של 23.5% לעומת הרבעון המקביל.



מניית נגב קרמיקה זינקה מאז תחילת השנה ב-172% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 148.5 מיליון שקל - 29% מעל הונה העצמי, נכון לסוף יוני 2009, שעמד על 115.3 מיליון שקל והיווה 33% מהמאזן.



התוצאות של נגב קרמיקה בולטות לטובה לעומת מתחרתה, תשלובת אלוני, שבשליטת חברת איטונג שהציגה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2009 ירידה בהכנסות, שחיקה ברווחיות גולמית, עברה להפסד תפעולי ורשמה גידול בהפסד נקי.



אבי מוטולה, מנכ"ל החברה, ציין לאחר פרסום הדוחות כי: "נגב ממשיכה להציג, במשך רבעון שביעי ברציפות, צמיחה בכל תחומי הפעילות שלה ולהגדיל בצורה משמעותית את הפריסה המקומית והגלובלית. אני גאה במיוחד בתוצאות המחצית הראשונה של השנה והרבעון השני וזאת לאור הנתונים בתחום הפעילות שלנו שחווה ירידה חדה של כ-23% בהיקף היבוא של אריחים לישראל, ומנגד השכילה נגב להמשיך ולצמוח וכתוצאה מכך להגדיל את נתח השוק שלה בשיעור חד מול המתחרים בכל המגזרים בהם אנחנו פועלים".



מוטולה הוסיף כי: "נגב המשיכה ברבעון השני בהעמקת הפעילות שלה בערוץ השווק הקימעוני – ערוץ המהווה כיום את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה. חלק מהמהלכים אשר יזמנו בתחום זה כללו המשך הרחבת הרשת, פתיחה ושדרוג של חנויות חדשות.



כמו כן סיפר מוטולה כי החברה ממשיכה ביישום פעילות שווקית מקיפה הכוללת השקה של מוצרים חדשים, ביניהם מוצרי נובו אימג'ן, קולקציות חדשות של מגוון מוצרים רחב והרחבת סל המוצרים הקיים ללקוח. לדברי מוטולה פעילות זו מבוססת על השקעות גדולות שביצעה החברה במפעל בירוחם והעמקת הקשרים המסחריים עם ספקים ברחבי העולם. תוך הגדלה משמעותית של נתח השוק.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully