וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אחרי 8 חודשים: הביקוש לעובדים ביולי 2009 עלה ב-4.1%

חיים ביאור

10.8.2009 / 11:20

הענף שבו היתה ביולי העלייה המשמעותית ביותר, בשיעור של 10.8%, היה ענף הפיננסים



לראשונה אחרי שמונה חודשים רצופים של ירידה בביקוש לעובדים חדשים במשק, חלה ביולי 2009 עליית ביקוש לעומת יוני 2009, דבר המצביע על התאוששות בשוק התעסוקה. כך עולה מנתוני חברת ההשמה מנפאואר-ישראל, המתבססים על מודעות דרושים בעיתונות ובתקשורת האלקטרונית.



מנכ"ל מנפאואר-ישראל, אורנה סגל, אמרה שעליות בביקוש לעובדים חדשים ביולי 2009, לעומת החודש שקדם לו, חלו בכל ענפי המשק, מלבד בענף החינוך, בו נרשמה ירידת ביקוש בשיעור של 3.3%. לדבריה, הענף שבו היתה ביולי העלייה המשמעותית ביותר, בשיעור של 10.8%, היה ענף הפיננסים, הכולל בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות וקרנות הון. ענפי משק אחרים שהיה בהם ביקוש ער לכוח אדם הם שירותי המסחר – 8.4% וענף הבינוי – 6.8%.



הביקוש לעובדים בתחום שירותי הבריאות (רופאים, אחיות, כוח עזר בבתי חולים) ולעובדים סוציאלים עלה ביולי ב-5%. הביקוש לעובדי תחבורה, אחסנה ותקשורת עלה ב-4.9%, עובדי תעשייה – 4.4%, עובדים במסעדות ובבתי קפה – 3.5%, עובדי בשירותים עסקיים – 2.3%, מורים ועובדים אחרים במערכת החינוך – ירידה של 3.3%.



"אנו בתחילתה של מגמה חיובית בשוק התעסוקה", אמרה סגל והוסיפה כי "מה שמחזק את הקביעה כי מדובר במגמה זו העובדה שהעלייה בביקוש לעובדים חדשים היא בכל תחומי במשק כמעט ובכל רמות הארגון, החל מעובדים זוטרים, דרך מנהלים בדרגי הביניים ועד לחברי הנהלה בכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully