וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הבנקים ייהנו מרווח לפני מס של 300 מ' ש' ברבעון השלישי בשל מכירת שליש מאחזקות זאבי בבזק

שרון שפורר

10.8.2009 / 14:09

כך מעריך יובל בן זאב מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים; הנהנים הגדולים: פועלים ולאומי



מכירת שליש ממניות גד זאבי בבזק על ידי הבנקים צפויה להניב רווחי הון לבנקים שייזקפו ברבעון השלישי של השנה. בדיקה של יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מעלה כי הרווח לפני מס של חמשת הבנקים הגדולים יגיע לסדר גודל של כ-300 מיליון שקל ברבעון זה וזאת מתוך רווח גלום כולל של כ-900 מיליון שקל.



בן זאב מזכיר כי ההלוואה שניתנה במקור לזאבי מהבנקים לרכישת המניות משקפת כ-5.1 שקלים למניית בזק בעוד המניות נמכרו במחיר של כ-7.4 שקלים. להערכת בן זאב, לא כל התמורה בגין המימוש תגיע לבנקים שכן חלק תגיע לזאבי ולכן הרווח לפני מס צפוי לעמוד כעל כ-2 שקלים למניה.



בן זאב מסביר כי בכל רבעון מאז ניתנה ההלוואה נרשמה המניה בתיק ניירות הערך הזמין למכירה של הבנקים ולפיכך את ההפרש החיובי או השלילי בגין שינוי במניות רשמו הבנקים בקרן ההון שלהם. בעת המכירה בפועל, הבנקים ייזקפו את מלוא ההפרש לרווח והפסד.



הבנקים מחזיקים בכ-452 מיליון מניות כך שהרווח הגלום מכלל אחזקותיהם הינו כ-904 מיליון שקל, על פי הערכות של בן זאב, ואילו הרווח הצפוי להם ברבעון השלישי כתוצאה ממכירת שליש מהאחזקות הינו כ-301 מיליון שקל.



את הרווח לפני מס הגדול ביותר כתוצאה מהמכירה צפוי להציג בנק הפועלים עם כ-100 מיליון שקל ברבעון וכ-300 מיליון שקל בסך הכל. אחריו בנק לאומי עם כ-77 מיליון שקל ברבעון וכ-230 מיליון שקל בסך הכל, הבינלאומי צפוי לרווח לפני מס של 154 מיליון שקל בסך הכל וכ-51 מיליון שקל ברבעון ודיסקונט ומזרחי יציגו ברבעון רווח לפני מס של כ-43 מיליון שקל וכ-30 מיליון שקל בהתאמה. הרווח של דיסקונט בחישוב של בן זאב כולל גם את מרכנתיל דיסקונט - חברה בת של דיסקונט. הרווח לפני מס של דיסקונט לבדו צפוי לנוע ברבעון סביב כ-30 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully