וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור הגיעה להסכם עם כ-300 עובדים: תגדיל שכרם ב-16% בעלות כוללת של 6-7 מיליון שקל בשנה

אופיר בר-זהר

10.8.2009 / 14:39

מדובר בסיכום משנת 2000 לפיו כל עובדי המדינה שלא זכאים לתוספות יקבלו העלאה של 16%



רשות השידור הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם עם כ-300 עובדים בעלי דירוג מנהלי או אקדמי, רובם במקצועות כמו פקידות, נהגים ואדמיניסטרציה, לפיה יקבלו תוספת שכר. מדובר בסיכום שהושג בשנת 2000 בשירות המדינה ולפיו כל עובדי המדינה שאינם זכאים לתוספות מיוחדות (תוספת סיכון למשל) יקבלו העלאה בגובה 16% מהשכר.



בישיבת סיכום שהתקיימה הבוקר בהשתתפות ראשי הרשות, ההסתדרות ונציגי העובדים, הושגה הסכמה בין הצדדים. ההסכמה כוללת העלאת שכר של כ-16% לחודש החל ממשכורת אוגוסט 2008. העובדים יקבלו בפרישה רטרואקטיווית סכום בגין השנים 2000-2008.



עלות ההסכם לרשות השידור יהיה כ-6-7 מיליון שקל בשנה – גילום של עלייה בעלות שכר של 16% עבור אותם 300 עובדים. כמו כן יקבלו העובדים עבור השנים 2000-2008 סכום של כ-25 מיליון שקל, מה שמעיד (לפי חישוב של 6.5 מיליון שקל בשנה) שוויתרו על יותר ממחצית מהסכום שהגיע להם עבור שנים אלה.



בין העיתונאים והטכנאים לרשות סוכם הנושא כבר לפני כמה שנים, כאשר לפחות באחד מהמקרים הנושא הגיע עד לבוררות. לא מדובר בחלק בלתי נפרד מהרפורמה אבל כל עוד העובדים לא קיבלו את מה שהגיע להם בעבר, תחושתם היתה כי לא ניתן להמשיך ולדון הלאה בתנאים עתידיים.



מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מסר כי "הסיכום מסיר אבן נגף משמעותית בדרך להשגת ההסכמים אשר יביאו ליישומה של הרפורמה ברשות השידור". הנהלת רשות השידור מסרה עוד כי היא מודה לעופר עייני, יו"ר ההסתדרות, לממונה על השכר באוצר ולברק שטרוזברג, סגן הממונה על השכר באוצר, על נכונותם לסייע במטרה להגיע להסכם זה.



יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הביע שביעות רצון מההסכם ואמר כי "מדובר בצעד משמעותי ביותר בהתקדמות המו"מ על יישום הרפורמה ברשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully