וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הלינקים: אי-פי תחל לגבות על שימוש בקישורים לידיעותיה - רויטרס מציעה לינקים בחינם

סוכנויות הידיעות

10.8.2009 / 16:49

אי-פי הודיעה כי היא מעוניינת להגביל את השימוש בידיעותיה ולגבות תשלום על פרסום כותרת עם לינק



סוכנות הידיעות רויטרס מנסה לנצל את ההזדמנות ולגנוב קוראים מיריבתה אי-פי. אי-פי הודיעה באחרונה כי בכוונתה להגביל את השימוש בידיעותיה ולאסור על שימוש חוזר בהן - אפילו אם מדובר בכותרת בלבד עם לינק לידיעה. רויטרס, לעומת זאת, הודיעה כי היא מקבלת בברכה את השימוש בידיעותיה, מתוך הנחה כי דבר זה מקדם את הפופולריות שלה, וטענה כי תשמח לשמש כחלופה לאי-פי במידת הצורך.



כריס אהירן, נשיא ברויטרס האחראי על תחום המדיה, כתב בבלוג של רויטרס כי הוא מאמין ב"כלכלת הלינקים", והזמין את משתמשי האינטרנט להשתמש בקישורים לידיעות של רויטרס. "אנא קשרו לידיעות שלנו בחופשיות - הדבר מוסיף ערך מוסף לכל יצרני התוכן", כתב אהירן. הוא הוסיף שאינו חושב כי הוגן לגבות תשלום על קישור לתוכן של אחרים, בטענה שמדובר בצעד שתורם לשני הצדדים. אהירן טען כי השימוש בתוכן באינטרנט צריך להיות מבוסס על הגינות - "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך".



אהירן כתב את הדברים בתגובה לסערה שעוררו דבריו של טום קרלי, נשיא ומנכ"ל אי-פי, בראיון ל"ניו יורק טיימס", מהם עולה כי בכוונת אי-פי להתחיל לגבות תשלום על קישורים לידיעותיה של סוכנות הידיעות. "אם מישהו יכול לבנות עסק של מיליארדי דולרים ממלות מפתח, אנחנו יכולים לבנות עסק של מאות מיליוני דולרים מכותרות", אמר קרלי, והוסיף כי הכוונה אינה לאסור שימוש בקישורים לידיעות איפי, אלא לגבות תשלום על השימוש בהם.



בלוגרים ברחבי העולם מחו על רעיון זה, בטענה כי הדבר לא רק יגביל שימוש במנועי חיפוש ואתרים המרכזים ידיעות חדשותיות כמו "יאהו ניוז" או "גוגל ניוז", אלא גם בדיונים האינטרנטיים בין בלוגרים וגולשים אחרים. הבלוגר ג'ף ג'ארוויס, עורך הבלוג buzzmachine.com, כתב: "זה יהרוג את האינטרנט, אבל זה גם יהרוג את אי-פי וכל מי שיצטרף אליה במסע הצלב המסוכן שלה - כי אף אחד לא יקשר אליהם, וקולם לא יישמע". בתגובה, כתב אהירן בטוויטר שלו: "רויטרס מוכנה לסייע לכל מי שמעוניין בחלופה לאי-פי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully