וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות פאני מיי ופרדי מאק מזנקות בעשרות אחוזים בוול סטריט; פרדי מאק מזנקת ב-66%

סוכנויות הידיעות

10.8.2009 / 17:51

מניית פאני מיי מזנקת ב-27.3% לאחר שהודיעה כי תנפיק אג"ח בסך 3 מיליארד דולר



מניותיהן של ענקיות המשכנתאות האמריקאיות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק מזנקות כעת בעשרות אחוזים בוול סטריט לאחר שפרדי מאק דיווחה בסוף השבוע על רווח רבעוני בלתי צפוי ופאני מיי הודיעה כי תנפיק אג"ח בסך 3 מיליארד דולר. מניית פרדי מאק (סימול fre) מזנקת כעת ב-66% בוול סטריט בעוד שמניית פאני מיי (סימול fnm) מזנקת ב-27.3%.



פרדי מאק דיווחה בסוף השבוע על רווח של 768 מיליון דולר ברבעון השני של 2009 - הרווח הרבעוני הראשון שלה מזה שנתיים. החברה דיווחה כי לא תזדקק לסיוע נוסף מהממשל האמריקאי. פאני מיי, ספקית המשכנתאות הגדולה בארה"ב, לעומת זאת, דיווחה על הפסד רבעוני של 14.8 מיליארד דולר בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור האמריקאי וביקשה מהממשל סיוע נוסף בסך 10.7 מיליארד דולר. היום הודיעה פאני מיי כי תנפיק אג"ח לשלושה חודשים בסך 1.5 מיליארד דולר ואג"ח לששה חודשים בסך 1.5 מיליארד דולר.



פאני מיי ומקבילתה פרדי מאק, אשר ביחד מחזיקות או מעניקות ערבות ל-31 מיליון משכנתאות בסך 5.4 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב - קיבלו עד כה סיוע בסך 96 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, שהלאים אותן בספטמבר במטרה למנוע את קריסתן ולהבטיח כי ימשיכו לתמוך בשוק הדיור. בעת הלאמתן, הבטיח הממשל להעביר עד 400 מיליארד דולר לשתי ענקיות המשכנתאות. הסיוע שקיבלו עד כה שני רק לסיוע הפדרלי שקיבלה ענקית הביטוח aig, שקיבלה 182.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully