וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות

יובל מעוז

10.8.2009 / 23:08

דאו ג'ונס ירד ב-0.3%. פרדי מאק זינקה ב-130% בזכות רווח רבעוני בלתי צפוי. הכנסות מקדונלד'ס צמחו בכ-4% והמניה טפסה ב-2%

המסחר בניו יורק ננעל היום בירידות שערים בעקבות מימושי רווחים של משקיעים לאחר העליות מהשבועות האחרונים שהובילו את המדדים לרשום שיאים של כשנה. דאו ג’ונס ירד ב-0.3% ל-9,337 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-0.4% ל-1,992 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.3% ל-1,007 נקודות. הריבית של איגרות החוב הממשליות ל-10 שנים ירדו ב-0.083% ל-3.771%. מחיר הנפט ירד ב-0.1% ל-70.86 דולר לחבית.

עלות המאמצים העולמיים לאישוש הכלכלה תגיע ל-11.9 טריליון דולר, להערכת קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דיווח "סאנדיי טלגרף". הסכום כולל את הסיוע הממשלתי לבנקים על מנת למנוע את קריסתם, את רכישת הנכסים הרעילים, הערבויות לבנקים ותוכניות האשראי המיוחדות שהשיקו בנקים מרכזיים.

הבנקים בארה"ב צפויים להכניס 38.5 מיליארד דולר מעמלות משיכת יתר של לקוחותיהם השנה, כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס". חלק הארי של העמלות יגיע מהצרכנים הנאבקים לעמוד בתשלומיהם.

פול קרוגמן, הכלכלן זוכה פרס נובל מאוניברסיטת פרינסטון, אמר אתמול כי יש למנות את בן ברננקי לכהונה שניה כיו"ר הבנק הפדרלי, בשל הצלחתו במאבק במשבר הכלכלי. "הוא הרוויח את הזכות לכהונה שנייה", אמר קרוגמן בראיון בקואלה למפור. "הוא הפך את הבנק הפדרלי לאמצעי התערבות כמפלט אחרון. כשמערכת הבנקים לא הצליחה לגייס את ההון שאליו נזקקה, הוא עירב את הבנק הפדרלי בשווקים".

פובליסיס הודיעה כי בכוונתה לרכוש את רייזורפיש (Razorfish), סוכנות הפרסום הדיגיטלית של מיקרוסופט (-0.93% , 23.34), תמורת 530 מיליון דולר במזומן ובמניות, בצעד נוסף להגברת פעילותה בתחום הפרסום המקוון.

מניותיהן של ענקיות המשכנתאות האמריקאיות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק מזנקות כעת בעשרות אחוזים בוול סטריט לאחר שפרדי מאק דיווחה בסוף השבוע על רווח רבעוני בלתי צפוי ופאני מיי הודיעה כי תנפיק אג"ח בסך 3 מיליארד דולר. מניית פרדי מאק (סימול FRE) זינקה בכ-130% בוול סטריט ומניית פאני מיי (סימול FNM) טיפסה ב-53%.

מכירות חודש יולי של רשת המזון המהיר מקדונלד'ס בחנויות זהות, כלומר, חנויות שהיו קיימות גם בחודש המקביל, צמחו ב-4.3%. המניה עלתה ב-2%.

חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, שבשליטת המשקיע המיליארדר וורן באפט, דיווחה על עלייה של 14% ברווח הנקי ברבעון השני, וגברה על תחזיות האנליסטים. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון ב-3.3 מיליארד דולר. עיקר העלייה נבע מעליות בשוקי המניות, ששיפרו את עמדתה של ברקשייר במונחי השקעות. ללא השקעותיה של ברקשייר בני"ע, רשמה החברה ירידה של 22% ברווח התפעולי - פחות מתחזיות האנליסטים. מניית החברה מסוג A נחלשה ב-3.8%.

חברת פרטנר פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2009. הרווח הנקי של החברה גדל ב-2.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-288 מיליון שקל. לעומת זאת, הרווח התפעולי ירד ב-2.9% והסתכם ב-434 מיליון שקל.

אלביט מערכות תפרסם ביום רביעי את דו"חותיה לרבעון השני של השנה.

חברת טבע ביטלה השקעה בחברת נובוטיר שמפתחת תרופות לסרטן הערמונית, סרטן השחלה וסרטן העור. טבע השקיעה מיליון דולר ביוני 2008 וקיבלה אופציה להמשיך ולהשקיע בנובוטיר עד שתגיע להחזקה של 27% ממניותיה. טבע גם קיבלה אופציה לקבל עם סיום ההשקעה רישיון בלעדי לשווק חלק מהמוצרים שנובוטיר מפתחת.

חברת צורן מפטרת כ-8% מתוך כ-450 עובדיה בארץ - כ-40 עובדים. זאת, על רקע החלטת החברה להתמקד בתחומים הקרובים יותר לליבת העסקים שלה - פיתוח שבבים למצלמות ולטלוויזיות דיגיטליות - והסטת משאבים מפיתוח שבבים למכשירים סלולריים.

אופטיבייס נכנסת לתחום הנדל"ן המניב. החברה, המפתחת פתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט, רכשה עם שותף כ-49.5% מבניין משרדים בניו יורק, הממוקם בשדרת לקנינגטון 485 תמורת כ-20.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully