וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס תמחזר לדלק נדל"ן הלוואה ותעלה הריבית מ-6.5% ל-9%

מיכאל רוכוורגר

10.8.2009 / 20:42

הפניקס תדחה לדלק נדל"ן תשלום קרן וריבית של כ-40 מיליון שקל לתקופה של עד שישה חודשים



הוצאה לפני כמה חודשים מתוך קבוצת דלק ועברה לבעלותו הישירה של יצחק תשובה. עם זאת, חברות הקבוצה ממשיכות למחזר לדלק נדל"ן את ההלוואות, בכדי לאפשר לה להתמודד בקרב ההישרדות מול בעלי האג"ח והבנקים - קרב שבו היא מצויה כבר כשנה וחצי.



בתחילת יוני 2009 האריכה קבוצת דלק לדלק נדל"ן הלוואות של 335 מיליון שקל עד סוף 2010. היום דיווחה חברת הביטוח והפיננסים כי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה אישרו שינוי בתנאי ההלוואות שהועמדו לדלק נדל"ן בשנים האחרונות. יתרת ההלוואות נאמדה בסוף מארס 2009 ב-218 מיליון שקל.



במסגרת השינוי הסכימה הפניקס לדחות לדלק נדל"ן תשלום קרן וריבית של כ-40 מיליון שקל, שאמור היה להיות משולם החודש, לתקופה של שישה חודשים לכל היותר. תשלום זה הוא חלק מהלוואה בהיקף של 80 מיליון שקל שדלק נדל"ן היתה אמורה לפרוע בשני תשלומים שווים באוגוסט הקרוב ובאוגוסט הבא. את יתרת ההלוואות היתה אמורה דלק נדל"ן לפרוע עד 2014.



תמורת דחיית התשלום הקרוב יוגדל שיעור הריבית על יתרת ההלוואות שהן צמודות מדד, מ-6.5% ל-9%. לשם השוואה, אג"ח סדרה ה' של דלק נדל"ן, בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-4.9 שנים, נסחרות כיום בבורסה לפי תשואה לפידיון של 15%.



נוסף לכך תשעבד דלק נדל"ן להפניקס את אחזקותיה (50%) בחברת הנדל"ן ויתניה, ששוויין מוערך ב-235 מיליון שקל. זאת, בהתאם להערכת שווי חיצונית שבוצעה באחרונה לויתניה, בה ננקב לחברה שווי של כ-470 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully