וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי בת"א

רנית נחום-הלוי

11.8.2009 / 8:18

עיריית ת"א מקדמת תוכנית להקמת מגדלים בני 40 קומות באזור איכילוב. חברת נוה מקבוצת אי.די.בי כבר חתמה על הסכמים עם 240 בעלי דירות

עיריית תל אביב מקדמת תוכנית ענק לפינוי-בינוי במתחם דפנה, בין הרחובות דפנה, דרך נמיר, שדרות שאול המלך וארלוזורוב. על פי התוכנית, המבנים במקום ייהרסו ובמקומם ייבנו מגדלים בגובה של עד 40 קומות. התוכנית תשלש את מספר יחידות הדיור במתחם מ-460 כיום לכ-1,380 לאחר סיום הפרויקט.

יישום התוכנית תלוי בהתארגנות של התושבים, שאמורים לפנות לאדריכלים ויזמים כדי שיקדמו את הפרויקט. ל-TheMarker נודע כי חברת נוה (לשעבר נוה גד) מקבוצת אי.די.בי חתמה על חוזים עם 240 בעלי דירות במתחם, שמוכנים לשתף פעולה עם התוכנית. "יש בניינים בהם יש לנו כבר חתימות של 80% מהדיירים, ובאחרים רק 60%", אמר יהודה הלוי, משנה למנכ"ל נוה. "אנו מאמינים שנגיע בסוף ל-100% מבעלי הנכסים במתחם. בינתיים אנו ממשיכים לקיים מגעים.

לפי הלוי, החברה מעריכה כי תגיע לרווחיות של 15%-20% בפרויקט. "ההערכות מתבססות על כך שכיום נמכרות דירות בשטח של 60 מ"ר במתחם תמורת כ-1.3 מיליון שקל", אמר הלוי. "השוק מאוד תוסס: אם הפרויקט היה יוצא לפועל היום היינו מצליחים למכור דירות לפי 18 אלף שקל למ"ר. הליכי התכנון ודאי יימשכו יותר משלוש שנים, אבל אנחנו חברה שצופה קדימה".

מצב פיסי ירוד

במתחם קיימים כיום 21 בניינים טוריים (רכבת) בני שלוש קומות מעל קומת קרקע, בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר. המבנים נבנו בשנות ה-50. חלק קטן מהדירות שופץ באופן בסיסי, אך רובן במצב פיסי ירוד וסובלות מתשתיות גרועות.

במבנים הקיימים גם אין פתרון מיגון הולם ולא פתרונות לנגישות וחניה. תושבי המקום מתגוררים כיום בדירות בשטח של 60-80 מ"ר, וצפויים לקבל בעקבות הפרויקט דירות בשטח של כ-120 מ"ר.

התוכנית, שהוגשה ביוזמת עיריית תל אביב, תוכננה על ידי משרד י.א ישר אדריכלים. מלבד הגדלת מספר הדירות וגודלן התוכנית כוללת גם פיתוח וחידוש של המתחם, ותוספת שטחי ציבור ודרכים בשטח של כ-150 אלף מ"ר.

הפרויקט יכלול בנייה בגבהים שונים: לאורך רחוב דפנה יוקמו בניינים בגובה של 3-4 קומות; לאורך רחוב ארלוזורוב יוקמו בניינים בגובה של 5-10 קומות; בצומת הרחובות ארלוזורוב ודרך נמיר יוקמו מגדלים בני 35-40 קומות, ובחלקים אחרים במתחם יוקמו מגדלים בגובה של עד 30 קומות. המגדלים בצמתים המרכזיים במתחם יוכלו להציע תמהיל שימושים שיכלול משרדים, מסחר, מלונאות ומגורים.

גם הציבור ישתתף

בדצמבר 2008 הוכרז מתחם דפנה כמיועד לפינוי-ובינוי על ידי הוועדה להתחדשות עירונית של משרד הבינוי והשיכון. ההכרזה חייבה את עיריית תל אביב לעמוד בכמה תנאים, שכוללים בנייה צפופה ויחס גבוה של מספר יחידות דיור לדונם.

עמידה בקריטריונים מזכה את העירייה במימון עלויות התכנון בשיעור של כ-70% מתקציב משרד הבינוי והשיכון; יתרת הסכום תמומן על ידי עיריית תל אביב. התוכנית שהגישה העירייה עומדת בתנאי הבנייה הצפופה ומגדילה את מספר הדירות לדונם מ-10 כיום ל-30 לאחר השלמת הפרויקט.

בדיון שהתקיים השבוע בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אושר הליך שיתוף הציבור, בו ייקחו חלק תושבי המתחם, בעלי זכויות בנייה, בעלי נכסים הגובלים במתחם וארגונים סביבתיים. חברת וקסמן גוברין, חברת ניהול פרטית שעובדת בשיתוף עם העריייה, מאגדת את התושבים ומייצגת אותם בהליכי התכנון של הבנייה החדשה. המתחם כולו מחולק למתחמי מימוש, כאשר תנאי למימוש התוכנית הוא התאגדות של כל שלושה בניינים על ציר רחוב נמיר וכל שישה מבנים על רחוב ארלוזורוב.

"זה אחד הפרויקטים הראשונים שאנו מאשרים לשיתוף ציבור", אמר יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, דורון ספיר. "זו תוכנית שיכולה לאפשר תוספת בנייה משמעותית בעיקר צמוד לנתיבי איילון וצירי תנועה ראשיים. מנגד, יש לבחון כיצד היא משתלבת עם נושא התנועה באזור, סוגיה שעלולה להיות בעייתית".

  • עוד באותו נושא:
  • איכילוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully