וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48% מהמנהלות בתעשייה – "אנחנו מופלות לרעה"

סקר התאחדות התעשיינים: הגורם המרכזי למיעוט נשים מנהלות בתעשייה - הקונפליקט עם המשפחה. 69% מהמנהלות בתעשייה סבורות כי "הנהגת שעות עבודה גמישות תסייע להן להתקדם בעבודה"

כ-48% מהמנהלות בתעשייה ציינו שיש במקום עבודתן הנוכחי אפליה כלפיהן. כך עולה מסקר שערכה התאחדות התעשיינים באמצעות חברת מדגם. לדברי ליאורה לנגר, יו"ר פורום המנהלות בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל יצוא ושווק חו"ל בחברת אופיס טקסטיל.

לדברי לנגר, 52% מהמנהלות בתעשייה סבורות שבמקום עבודתן הנוכחי קיימים מקרים של אפליית מנהלות בתנאים ובשכר, גם אם הן עצמן לא חשו זאת. כ-58% מהנשים המנהלות מציינות כי בנקודת זמן כלשהי, (לאו דווקא במקום עבודתן הנוכחי), הן חשו מופלות מבחינת תנאים ושכר – (27% חשו בכך "במידה רבה", כ-32% חשו כך "במידה מסויימת").

לנגר ציינה, כי 81% מהמנהלות בתעשייה שחשו באפליה בנקודת זמן כלשהי ציינו כי הן חשות מתוגמלות פחות גם במקום עבודתן הנוכחי.

עוד עולה מהסקר, כי 61% מהמנהלות בתעשייה סבורות כי בשנתיים האחרונות לא חל שינוי בהתייחסות ובמעמדן של נשים מנהלות בחברה בהן הן עובדות כיום. 32% סבורות כי בסה"כ חל שיפור ביחס ו-2% בלבד סבורות כי חלה הרעה במידה מסויימת.

לנגר מציינת, כי מהמדגם של פורום המנהלות בהתאחדות התעשיינים מתברר, כי הגורם המרכזי למיעוט נשים מנהלות בתעשייה (23% בלבד מסך כל המנהלים בתעשייה, דהיינו, כ-6,860 מנהלות, מתוך 30,860 מנהלים ומנהלות גם יחד) – הוא הקונפליקט עם המשפחה. 26% מהמנהלות בתעשייה ציינו זאת במפורש וכ-15% נוספים ציינו את הדרישה לשעות עבודה מרובות.

עוד מתברר כי 21% מהמנהלות בתעשייה סבורות שהסיבה העיקרית למיעוט מנהלות בתעשייה היא "חוסר עניין במקצועות הטכנולוגיה והתעשייה"; 7% - טענו כי הסיבה היא ש"נשים פחות שאפתניות"; 5% מהמנהלות בתעשייה סבורות כי הסיבה היא "חוסר אסרטיביות / ביטחון של הנשים; 11% נמקו זאת "עניין של מסורת והרגל" ו-2% מהמנהלות בתעשייה טענו כי הסיבה למיעוט נשים מנהלות בתעשייה היא "אפליה סמויה כנגד נשים".

לנגר מדגישה, כי 69% מהמנהלות בתעשייה טענו, כי הנהגת "שעות עבודה גמישות" תסייע לנשים להתקדם בעבודה; 60% טענו כי הגורם שיכול לסייע למנהלות בתעשייה להתקדם הוא "חיזוק הביטחון העצמי והאומץ לבקש קידום ואחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully