וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: למרות הסימנים להתאוששות - בנקים רבים עדיין בסכנה

סוכנויות הידיעות

11.8.2009 / 9:56

הבנקים הקטנים והמקומיים יזדקקו להון של 12 עד 14 מיליארד דולר בכדי להתמודד עם הנכסים הבעייתיים



למרות הסימנים לכך שהמערכת הפיננסית מתחילה להתייצב, עדיין מרחפת סכנה מעל הבנקים בארה"ב בשל חובות אבודים בסך מיליארדי דולרים, שעלולים להביא לקריסתם של בנקים נוספים, ובעיקר של בנקים קטנים, כך אמרה הוועדה המפקחת על תוכנית הממשל לחילוץ המגזר הפיננסי מטעם הקונגרס האמריקאי.



בדו"ח החודשי שלה הזהירה הועדה כי הבנקים עדיין מחזיקים בהלוואות מסוכנות בסכומים שאינם ידועים. אם היקף האבטלה יעלה באופן חד או ששוק הנדל"ן המסחרי יקרוס – כפי שכלכלנים רבים חוששים שיקרה – המערכת הפיננסית עלולה להידרדר שוב, אמרה הועדה בדו"ח שצפוי להתפרסם היום. "המערכת הבנקאית עדיין חשופה לגורמים במשבר שתוכנית החילוץ נועדה לתקן", נכתב בטיוטת הדו"ח.



הוועדה אמרה כי רבים ממאמציו של ממשל אובמה לייצב את המגזר הפיננסי מתחילים להשפיע, כולל הזרמת ההון לבנקים, הגבהת הדרישות מהם ומבחני העמידות. עם זאת, רבים מהבנקים, ובעיקר בנקים קטנים, עדיין מחזיקים בנכסים רעילים שגרמו למשבר, ועל כן הם עדיין פגיעים, לדברי הוועדה.



בנקים קטנים פגיעים במיוחד, אמר הדו"ח. והם יזדקקו להון נוסף של 12 עד 14 מיליארד דולר, כדי להתמודד עם הנכסים הבעייתיים. הנכסים הבעייתיים שמכבידים על מאזניהם של הבנקים הקטנים הם בעיקר בצורה של הלוואות שלמות, בניגוד לני"ע מגובי משכנתאות המורכבים מסל של הלוואות.



תוכנית הממשל לרכישת נכסים רעילים כרגע מתמקדת בני"ע אלה, ולא בהלוואות השלמות. בנקים קטנים ומקומיים מחזיקים בידיהם גם היקף גדול של הלוואות נדל"ן מסחרי, שבהם טמון סיכון פוטנציאלי לחדלות פירעון.



ערך הנדל"ן המסחרי בארה"ב נפל ב-35% מאז אוקטובר 2007, לפי נתוני מודי'ס. הדבר הקשה על בעלי נכסים למחזר משכנתאות בשווי 165 מיליארד דולר של גורדי שחקים, קניונים ומלונות השנה, ואילץ חברות להעמיד בניינים למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully