וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני הילדים יצאו לחופשת הקיץ במועדים שונים; מדיניות החיוב עבור חודש אוגוסט תשתנה

אורה קורן

11.8.2009 / 11:03

רשות ההגבלים העסקיים פועלת למניעת מדיניות אחידה בהתנהלות מול ההורים בגנים



הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, החלה לפעול ליצירת תחרות בקרב גני ילדים פרטיים בחופשת הקיץ. עד כה נהגו הגנים לצאת לחופשה באותם מועדים ולקבוע הסדרי תשלום זהים להפעלת הגן בימי הקיץ. הנוהג האחיד התבסס על חוזר שהפיצו איגודי גני הילדים לחבריהם, אף שזה נוסח כהמלצות שאינן מחייבות.



החוזרים כללו המלצות לגבי התנהלות הגנים מול ההורים במהלך השנה, כולל יציאה לחופשות. הבעיה מתעוררת בחודש אוגוסט, כאשר כל הגנים יוצאים לחופשה באותו מועד - בדרך כלל המחצית השניה של חודש אוגוסט או כל חודש אוגוסט - ומותירים את ההורים עם בעיות התארגנות.



לרשות ההגבלים העסקיים הגיעו פניות בנושא מול איגוד גני הילדים הפרטיים בישראל. בעקבות דין ודברים עם הארגון הוסכם כי הוא יסיר מהחוזר שהוא מפיץ לחבריו הנחיות או המלצות בנושאים עסקיים, דוגמת מועדי חופשה מומלצים, הסדרי תשלום על פעילות במהלך הקיץ וקנסות על ביטול השתתפות בפעילויות בקיץ.



האיגוד מילא אחר ההוראות ובימים אלה פועלת רשות ההגבלים העסקיים בצורה דומה מול אירגונים נוספים של גני ילדים פרטיים. הנחת העבודה של הרשות היא שאם החוזרים לא ימליצו על היבטים עסקיים אחידים, עשויה להתפתח תחרות בין גנים שיחליטו להמשיך לפעול בתקופות בהם האחרים בחופשה. עם זאת, אם הגנים ימשיכו לצאת לחופשה באותו זמן, מבחירה שלהם, הרשות לא תפעל נגדם.



מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי יצאה הוראה לארגון גני הילדים הפרטיים לתקן כמה סעיפים בהסכם המשמש להתקשרות מול ההורים, ובכלל זה לשנות את הסעיף המתייחס לתשלום עבור חודש אוגוסט. הארגון הודיע, כי הנוסח תוקן. הרשות ממשיכה לבחון התנהלות של ארגוני גני ילדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully